یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۷

شاه حسینی: دولت سیزدهم باید دست تمامی هنرمندان وابسته به سفارت های بیگانه را که در این سال ها آسیب جدی بر پیکره فرهنگ کشور زدند از سینما کوتاه کند/ سینمای انقلاب باید احیاء شود!

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: خدا را هزاران بار شکر می گویم که بالاخره پس از سال ها تحمل سختی و مشقت این روز رسید و آیت الله رئیسی به عنوان یک چهره برجسته انقلابی سکان امور اجرایی کشور را در دست گرفتند؛ دولت سیزدهم باید دست تمامی هنرمندان وابسته به سفارت های بیگانه را که در این سال ها آسیب جدی بر پیکره فرهنگ کشور زدند از سینما کوتاه کند و این اتفاق رخ نمی دهد مگر آنکه چهره های انقلابی و متعهد و ولایتمدار برای مدیریت حوزه فرهنگی و هنری کشور انتخاب شوند.

کارگردان فیلم های سینمایی «زیباتر از زندگی» و «غروب شد بیا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده هر زمان دولت های جدید روی کار می آیند تا زمان معرفی وزرای کابینه دلم مرتباً می تپد چرا که ۳ وزیر برای من اهمیت ویژه ای دارند؛ وزیر اقتصاد، وزیر دفاع و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳ وزیری هستند که برای بنده از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و معتقدم این وزارتخانه ها هستند که در راستای پیشبرد اهداف کلان کشور با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

وی ادامه داد: بنده امیدوارم در کابینه آیت الله رئیسی به جز چهره های انقلابی شاهد حضور هیچ فرد دیگری نباشیم! البته ایشان خودشان فردی انقلابی و ولایتمدار هستند و بی تردید جز افراد انقلابی برای پست های مهم و کلیدی کشور شخص دیگری را انتخاب نخواهند کرد.

شاه حسینی سپس با بیان اینکه آیت الله رئیسی باید در خصوص انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقت ویژه داشته باشند متذکر شد: نگرانی بنده این است که فردی برای وزارت ارشاد انتخاب شود که فرهنگ و هنر را نشناسد و دوباره این حوزه همان ولنگاری سابق را ادامه دهد!

این سینماگر تصریح کرد: امیدوارم با درایت و حساسیت ویژه ای که آیت الله رئیسی دارند فردی را برای پست مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کنند که در راستای اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، پاسداری از خون شهدا و ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) گام بردارد.

کارگردان فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «پنالتی» خاطرنشان کرد: همچنین توصیه ویژه ای به یکایک بزرگواران دارم و آن این است که مراقب نفوذی هایی که گرگ هایی در لباس میش هستند باشند! ما همواره از ۲ عامل رنج می بریم اول نفوذی های در لباس دوست و دیگر انقلابی های ناآگاه!؛ از این رو من امیدوارم کسانی امور فرهنگی و سینمایی کشور را در دست بگیرند که به مهندسی کلان فرهنگی وقوف کامل داشته باشند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: سینمای انقلاب باید احیاء شود از این رو آدم هایی که در این سال ها در سینما جولان می دادند و آسیب جدی به سینما زدند باید کنار گذاشته شوند و مسئولان نباید بگذارند آن ها به آسیب های شان ادامه دهند؛ این افراد اگر فیلمنامه ای به نفع نظام و انقلاب داشتند باید حمایت شوند در غیر این صورت در دولت سیزدهم نباید خبری از سینمای ضد ارزشی، سبک سرانه و مبتذل باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.