یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۱۲

سمواتی: فاصله طبقاتی هنرمندان نشأت گرفته از عملکرد غلط وزارت ارشاد و خانه سینما طی سال های گذشته است/ امیدواریم با درایت آیت الله رئیسی مشکلات سینما مرتفع شود

امیر سمواتی*

سینماپرس: امیر سمواتی تهیه کننده سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: فاصله طبقاتی هنرمندان نشأت گرفته از عملکرد غلط وزارت ارشاد و خانه سینما طی سال های گذشته است؛ در این سال ها عده ای افراد خاص پول های میلیاردی نصیب شان می شد و عده زیادتری هم به نان شب شان محتاج بودند و بی تردید این اتفاق از عدل و انصاف به دور است و همه اهالی سینما باید در کنار هم در رفاه و آرامش باشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پنج ستاره» و «ساکن طبقه وسط» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آیت الله رئیسی فردی با تدبیر و با درایت هستند و امیدواریم باید درایت ایشان تمامی مشکلات سینما مرتفع شود.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین معضلات امروز سینمای کشور تفاوت میزان دستمزدها بین هنرمندان است به نحوی که گاهی فاصله میان دستمزدها از زمین تا خورشید است! این اتفاق به هیچ عنوان در شأن هنرمندانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران که بر اساس عدالت باید اداره شود نیست.

این سینماگر سپس با ارائه راهکاری در خصوص رفع بحران و موانع پیش رو در زمینه اجرای عدالت در سینما گفت: تا زمانی که شرایط و فرآیند سینما و نمایش خانگی این گونه است که روی افراد بچرخد کاری به پیش نمی رود. بنده معتقدم ما نیاز به انحلال نهادهای دولتی مانند بنیاد سینمایی فارابی و تشکیل شرکت های خصوصی هستیم که تمامی اهالی سینما از هر صنفی در آن عضو باشند و هر مبلغی توسط دولت به این شرکت های خصوصی اعطا شود تا آن ها به صورت عادلانه مبالغ را میان سینماگران توزیع کنند.

سمواتی یکی دیگر از معضلات سال های اخیر سینما را ناکارآمد بودن اصناف عنوان کرد و در این باره اظهار داشت: اصناف سینمایی صرفاً یک دکان است برای یک عده خاص! جماعتی در این اصناف جمع شده اند و تنها برای خودشان کار می کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم حضرت آیت الله رئیسی اشخاصی را برای پست های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در نظر بگیرند که دغدغه رفع بحران موجود در حوزه فرهنگی و هنری کشور را داشته باشند، درصدد تغییر مشکلات باشند، عدالت را پیشه خود کنند و اجازه ندهند تنها یک عده افراد خاص از مواهب سینما بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.