شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

با ایجاد یک بخش جنبی جدید؛

تمرکز جشنواره کن بر تغییرات آب و هوایی

نخل کن

سینماپرس: با ایجاد یک بخش جنبی جدید در جشنواره فیلم کن، در این بخش فیلم‌هایی با تمرکز بر تغییرات آب و هوایی به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن بخشی را به نمایش مستندها و فیلم‌های بلندی درباره تغییرات و آب و هوایی اختصاص می‌دهد.

این فیلم‌ها در یک بخش جنبی جدید نمایش داده می‌شوند و یک درام بلند داستانی و ۶ مستند با تمرکز بر مسایل زیست‌محیطی را دربرمی‌گیرند.

فیلم «جنگ صلیبی» ساخته لوییس گارل درامی درباره چند بچه است که با هم تصمیم دارند به محافظت از زمین بپردازند. این فیلم برای اولین بار در این بخش جنبی کن دیده می‌شود. خود گارل نیز در این فیلم در کنار لتیسیا کاستا و جوزف انگل نقش‌آفرینی کرده است.

یکی از مستندهای این بخش جدید با عنوان «بالای آب» ساخته آیسا مایگا درباره گرمای جهانی و تاثیر آن بر نیجر یکی از مناطق صحرا در آفریقاست. رائول جین با «شیاطین نامریی» که درباره آلودگی در دهلی نو است به آلودگی هوا از ذرات نادیدنی تمرکز دارد. «خیلی متاسفم» ساخته ژائو لیانگ از چین نیز به خطرات انرژی اتمی پراخته است. «حیوان» ساخته سیریل دیون کارگردان فرانسوی نیز به فاجعه تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان پرداخته و اولین بار در همین بخش جانبی کن دیده خواهد شد.

دیگر مستندهای این بخش شامل «بزرگ‌تر از ما» ساخته فلور واسر نگاهی بر فعالان جوان تغییرات آب‌و هوایی دارد و «پلنگ برفی» ساخته ماری آمیگوت تلاش ونسان مونیر عکاس حیات وحش و سیلوین تسون نویسنده مسایل ماجراجویانه در صحرای تبت برای گرفتن تصاویری از یکی از منزوی‌ترین گربه‌های بزرگ را دربرمی‌گیرد.

کن اعلام کرده در کنار برنامه‌های این بخش جنبی جدید، برنامه‌های عملی محیط زیستی را هم در نظر گرفته تا میزان تولید کربن توسط فستیوال را کاهش دهد.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.