شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

روی آنتن شبکه هیسپان‌تی‌وی؛

نقد «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا به زبان اسپانیایی

شبکه هیسپان تی وی

سینماپرس: برنامه «سینمای ایرانی» شبکه هیسپان تی‌وی در این قسمت به نقد و بررسی فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و بازی فریبرز عرب‌نیا می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، اسوالدو کانالز مجری برنامه «سینمای ایرانی» که در هر قسمت با معرفی یک فیلم سینمایی ایرانی به معرفی و بررسی آن برای مخاطبان اسپانیایی زبان می‌پردازد، در این قسمت با حضور محمدتقی فهیم منتقد سینما، فیلم «چ» را به بوته نقد می‌برد.

در برنامه این هفته «سینمای ایرانی» ابتدا بخش‌های کوتاهی از فیلم «چ» پخش می‌شود و بعد از آشنایی مخاطبان با ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان اثر و نگاهی به کارنامه هنری وی، محمدتقی فهیم به نقد و بررسی این فیلم سینمایی می‌پردازد و در پایان نسخه کامل «چ» برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان به نمایش درمی‌آید.

در خلاصه فیلم «چ» می‌خوانیم: همزمان با بحران شهر پاوه در مرداد ماه ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران به عنوان معاون دولت موقت در امور انقلاب به همراه سرتیپ فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد شهر پاوه می‌شوند تا به اوضاع و امور سرکشی کنند. در این میان گروه اصغر وصالی به عنوان فرمانده نیروهای مردمی تنها مدافعین شهر پاوه محسوب می‌شود. «چ» روایت ۴۸ ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در غائله محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضدانقلاب است.

در این فیلم، بازیگرانی چون فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، اسماعیل سلطانیان، امیررضا دلاوری ایفای نقش داشته‌اند.

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی فهمیه اسماعیل پور امروز شنبه ۲۹ خرداد ماه ساعت ۱۹ به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می‌رود و بازپخش آن در ساعت‌های ۱۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ روز بعد پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.