جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

ماجراهایی عجیب در پشت پرده کارتون‌ها؛

از تبلیغ شیطان پرستی تا ظهور موجوداتی عجیب با آزمایشات هسته‌ای!

باب اسفنجی

سینماپرس: گاهی در فضای مجازی، تئوری‌ و فرضیه های مختلفی در مورد کارتون‌های معروف مطرح می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از سینما بِلِند، کاریکاتورهایی که مردم در کودکی دوست داشته‌اند، همچنان در بزرگسالی نیز در ذهن آن‌ها خواهد ماند. بسیاری از بینندگان بزرگسال تلویزیون احتمالا قبل از بزرگسالی و غرق شدن در انبوهی از فیلم‌ها و سریال‌ها با داستانی پیچیده‌تر، به کارتون‌هایی علاقه داشته اند که از کودکی آن‌ها را تماشا می‌کردند. علاقه به کارتون‌های قدیمی ممکن است عده‌ای را ترغیب کند که تئوری و فرضیه‌هایی را در مورد این آثار مطرح کنند.

همه ما می‌دانیم که مطالب متفاوتی در اینترنت مطرح می‌شود و فرضیه‌های طرفداران در مورد کارتون‌های محبوب کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در اینجا برخی از عجیب‌ترینِ این نظریه‌های مطرح شده را می‌خوانید.

دنیای «باب اسفنجی» محصول یک آزمایش هسته‌ای است

تئوری‌های توطئه‌ای که در مورد کارتون‌ها مطرح شده است
این موضوع هیچگاه از طرف عوامل این کارتون و سازندگان آن تایید نشده است، اما تصورات قاطعی وجود دارد که دنیای کارتون «باب اسفنجی شلوار مکعبی» نتیجه آزمایشات هسته‌ای است. شهری که داستان‌های «باب اسفنجی» در آن روایت می‌شود در زیر جزیره Bikini Atoll قرار گرفته. مکانی که در دنیای واقعی وجود دارد و ایالت متحده طی جنگ سرد ۲۳ بمب هسته‌ای را در آنجا منفجر کرده است. این تئوری می‌گوید که این آزمایشات گسترده، جانوران منطقه مذکور را تحت تاثیر قرار داده و دنیای باب اسفنجی و دوستانش شکل گرفته است.

تمام نوزادان انیمیشن «راگرتز» مرده اند

تئوری‌های توطئه‌ای که در مورد کارتون‌ها مطرح شده است

طبق این فرضیه تمام نوزادانی که در انیمیشن «راگرتز» دیده ایم مرده اند و در خیالات شخصیت اصلی یعنی آنجلیکا وجود دارند. این فرضیه همچنین رفتار والدین این کودکان و همچنین عدم مراقبت از آن‌ها را توجیه می‌کند چرا که در حقیقت آنها وجود خارجی ندارند.

به کما رفتن شخصیت اصلی در «پوکمون»

تئوری‌های توطئه‌ای که در مورد کارتون‌ها مطرح شده است
انیمه پوکمون، حدود دو دهه پیش به یکی از سریال‌های محبوب تبدیل شده بود، اما با وجود اینکه چندین سال از تولید آن می‌گذشت، اما شخصیت اصلی آن همچنان در ۱۰ سالگی به سر می‌برد. در بیشتر کارتون‌ها شخصیت‌های اصلی افزایش سن پیدا نمی‌کنند، اما شخصیت اَش کچام در «پوکمون» چندین سال ماجرایی را پشت سر گذاشته بود و طبیعتا باید سن او در سریال افزایش پیدا می‌کرد. یکی از نظریه‌هایی که در این مورد مطرح می‌شود این است که این کاراکتر بعد از سانحه دوچرخه سواری که در قسمت اول برای او رخ می‌دهد به کما می‌رود و هر اتفاقی که بعد از آن می‌افتد یک رویاست.

اسکوبی دو و دوستانش روح هستند

تئوری‌های توطئه‌ای که در مورد کارتون‌ها مطرح شده است
صحبت از عدم افزایش سن شخصیت‌های کارتونی شد و در این رابطه یک فرضیه نیز در مورد انیمیشن «اسکوبی دو» وجود دارد. شخصیت اسکوبی دو و دوستانش هرگز سنشان بیشتر نمی‌شود که به دلیل روح بودن آن‌هاست. این شخصیت‌های انیمیشنی را طی دهه‌ها دیده ایم، اما از آنجایی که گروهی از ارواح سرگردان هستند هرگز پیر نمی‌شوند.

انیمیشن دیزنی که تبلیغات برای شیطان پرستی بود

تئوری‌های توطئه‌ای که در مورد کارتون‌ها مطرح شده است
انیمیشن فانتزی «خانه جغد» جدیدترین فیلم این لیست است که به دلیل محتوایش مدت‌ها در صدر اخبار بود. این سریال داستان دختر نوجوانی به نام لوز را روایت می‌کند که به صورت تصادفی و از طریق یک پرتال به دنیای شیطان‌ها و جادوگران وارد می‌شود. عده‌ای معتقدند که دیزنی با این اثر سعی کرده با ویکا و شیطان پرستی، ذهن افراد جوان را فاسد کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.