جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

محمد فیلی:

متاسفانه دولت فعلی هم در شرایط سخت کرونایی کوچکترین حمایتی نکرد و به کل هنرمندان را فراموش کرده بود

محمد فیلی در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: بازیگر مجموعه تلویزیونی «رعد و برق» گفت: مناظره‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دنبال کردم و هنوز تصمیم قطعی نگرفتم که به کدام کاندیدا رای بدهم و به دنبال فرد اصلح در میان کاندیداهای محترم هستم. شرکت در انتخابات وظیفه تک تک ما در قبال جامعه است.

به گزارش سینماپرس، محمد فیلی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت خود در عرصه بازیگری گفت: حدود سه ماه برای مجموعه تلویزیونی «جنگلبان» به کارگردانی جمال زحمتکش در ایلام مشغول بازی بودم و قرار بود ارگان‌ها و دوستان ما در مرکز ایلام کمک کنند تا این سریال به سرانجام برسد، اما این اتفاق نیفتاد و این مجموعه تلویزیون به دلیل نبود بودجه متوقف شد. یکی دو ماهی است که تهیه‌کننده به دنبال تهیه سرمایه برای ادامه ساخت است. امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد و بتوانیم کار را به اتمام برسانیم.

وی در همین راستا بیان کرد: قصه «جنگلبان» در طبیعت و جاذبه‌های زیبا و نا شناخته ایلام می‌گذرد و قرار بود سازمان منابع طبیعی، محیط زیست و استانداری و ... با این پروژه برای تامین بودجه باقی مانده در ساخت این سریال همکاری کنند اما این اتفاق صورت نگرفت.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «بانوی سردار» با اشاره به اینکه استان ایلام جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد بسیار شرایط سختی را در ساخت سریال «جنگلبان» برای عوامل رقم زد بیان کرد: در بدترین شرایط همه دوستان همدلانه مشغول فعالیت بودند از جمله کویر ابوغویر که در آنجا از شدت گرما حال من و برخی از دوستان بد شد. این سریال قرار بود در ۱۳ قسمت ساخته شود و قصه بومی بسیار زیبایی از ایلام دارد. در این سریال با آتش تقی‌پور، مهری آل‌اقا، رحیم نوروزی و بقیه دوستان همبازی بودم و فکر می‌کنم حدودا ۱۵ اردیبهشت ماه بود که ساخت این مجموعه متوقف شد. فعلا راهی جز امیدواری برای ادامه ساخت آن نداریم.

وی درباره پیشنهادات دیگر خود در عرصه بازیگری بیان کرد: پیشنهاداتی برای بازی در سریال‌های مختلفی داشتم که هنوز هیچکدام قطعیت ندارد و منتظر شروع کار هستم. بعضی از دوستان ما فیلمنامه آماده دارند و صحبت‌هایی شده و دوستان تهیه‌کننده فعلا به دنبال سرمایه و تصویب فیلمنامه هستند.

فیلی همچنین با اشاره به تزریق دوز اول واکسن کرونا بیان کرد: من درست در بدو شیوع کرونا که هنوز کسی از نام و میزان خطرناکی آن اطلاعی نداشت و ناشناخته بود کرونا گرفتم. بعد از آن در اخبار صدا و سیما متوجه کم و کیف این ویروس شدم و خودم را قرنطینه کردم و از عالم و آدم جدا شدم و خوشبختانه حالم خوب شد. اخیرا موسسه هنرمندان پیشکسوت اعلام کرد که به ترتیب سنی برای تزریق واکسن مراجعه کنیم که من هم دوز اول واکسن کرونا را زدم. صحبت‌هایی درباره نبود واکسن برای دوز دوم شده و من هم شنیدم، ولی امیدوارم صحت نداشته باشد و در حد شایعه باشد. خوشبختانه بعد از تزریق واکسن کرونا هیچگونه عوارض و علائمی حتی در حد سر درد و ضعف هم نداشتم.

وی در همین راستا اضافه کرد: کرونا ویروس بسیار خطرناکی است و قطعا در شروع و ادامه فیلم‌ها بی‌تاثیر نیست. متاسفانه خیلی از دوستان همکار و مردم نازنین خود را از دست داده‌ایم و شرایط عجیب و سختی برای همه ما ایجاد شده است. در این شرایط سخت و بحرانی همه ما باید بیشتر هوای همدیگر را داشته باشیم. متاسفانه برای دوستانی همچون من که سالیان درازی در عرصه فرهنگی فعالیت داشتیم متولی‌ وجود ندارد و عملا حمایتی نمی‌شویم. موسسه هنرمندان مگر چقدر به هنرمندان نخبه و سرشناس در عرصه‌های مختلف هنری پول می‌دهد. این وضعیت به ضرر فرهنگ و هنر این مملکت است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «بانوی عمارت» در خصوص وضعیت دستمزدها اظهار کرد: متاسفانه دستمزدها اصلا خوب نیست و نسبت به شرایط بسیار پایین است. بعد از این همه سال فعالیت رقم دستمزدها دردآور و خیلی پایین است و تا جایی که بتوانند رقم را پایین می‌آورند و حتی بخشی از دستمزدها را هم تهیه‌کنندگان نمی‌دهند. شرایط سخت کرونایی و ریسک و پذیرش نقش در این سن و سال و در انتها دست خالی ماندن شرم‌آور است. در این زمینه به قهقرا رفتیم و به جای حمایت‌های بیشتر شرایط بدتری را برای ما فراهم کردند. امیدوارم این نا بسامانی‌ها و نبود حمایت‌ها ریشه‌ای درست شود. متاسفانه دولت فعلی هم در این زمینه کوچکترین حمایتی نکرد و به کل هنرمندان را فراموش کرده بود.

محمد فیلی با اشاره به اهمیت رای دادن خاطرنشان کرد: مناظره‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دنبال کردم و هنوز تصمیم قطعی نگرفتم که به کدام کاندیدا رای بدهم و به دنبال فرد اصلح در میان کاندیداهای محترم هستم. شرکت در انتخابات وظیفه تک تک ما در قبال جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.