دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۸

مدقالچی: آقای رئیس جمهور فردی را در وزارت ارشاد به کار بگیرید که توان رفع معضلات متعدد حوزه فرهنگ و هنر را داشته باشد!/ برخی هنرمندان حتی توان خرید یک نان سنگک هم ندارند!

نصرالله مدقالچی

سینماپرس: نصرالله مدقالچی دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: متأسفانه معضلات زندگی هنرمندان بسیار زیاد است؛ ابعاد فاجعه آنقدر گسترده شده که نمی توان تنها به یک یا دو مورد اشاره کرد، وضعیت معیشتی اهالی فرهنگ و هنر آنقدر خراب شده که حتی برخی هنرمندان حتی توان خرید یک نان سنگک هم ندارند و شرمنده خانواده های شان هستند و بی تردید مهمترین انتظار ما از آقای رئیس جمهور رسیدگی به امور رفاهی و معیشتی زندگی هنرمندان است.

دوبلور فیلم های سینمایی «محمد رسول الله (ص)» و «پدر خوانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در این سال ها همه چیز گران شده و تورم در کشور بیداد می کند؛ به تبع هنرمندان هم به عنوان بخشی از افراد جامعه از معضلات عدیده اقتصادی بی نصیب نمانده اند و زندگی های شان با بحران جدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: آنچه امروز برای ما مهم است اینکه شخص رئیس جمهور جدید با پشتوانه آرای مردمی به فکر تأمین حقوق و معاش عموم مردم باشد. این بسیار بد است که با این گرانی های سرسام آور تنها مقداری ناچیز به میزان حقوق دریافتی بازنشستگان افزوده شده است.

مدقالچی سپس با تأکید بر اینکه بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر حتی نمی توانند یک اتاق خالی را اجاره کنند اظهار داشت: این اتفاقات در شأن هنرمندان نیست؛ هنرمندان سال های عمرشان را با عشق به میهن و مردم شان برای اعتلای فرهنگ و هنر کشورشان صرف کرده اند و این وظیفه دولتمردان است که حمایت ویژه ای از ایشان داشته باشند.

این هنرمند تأکید کرد: ما طی سال های اخیر به کرات شاهد شنیدن وعده های زیبایی بودیم که هیچ کدام از آن ها عملی نشدند از این رو امیدوارم دولتمردان جدید رویه دولتمردان قبلی را ادامه ندهند و به واقع در پی چاره جویی برای رفع معضلات کشور باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم آقای رئیس جمهور شخصی را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب کنند که برآمده از دل اهالی فرهنگ و هنر باشند، دغدغه رفع معضلات این حوزه مهم را داشته باشند و بتوانند به داد دل هنرمندان دردکشیده برسند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.