چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۵

سالور: مدیران سینمایی دولت آقای روحانی به دلیل عدم شناخت و تجربه در هنرهفتم، سر سینما را بریدند و ضربات مهلکی بر پیکره آن وارد کردند/ سینماگران نیازمند حمایت مادی هستند!

ساسان سالور

سینماپرس: ساسان سالور تهیه کننده سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: مدیران سینمایی دولت آقای روحانی به دلیل عدم شناخت و تجربه در هنرهفتم، سر سینما را بریدند و ضربات مهلکی بر پیکره آن وارد کردند؛ در این سال ها هریک از مدیرانی که اداره سازمان سینمایی را در دست گرفتند ساز خودشان را زدند و هیچ کدام نتوانستند معضلات و مشکلات متعدد سینما را برطرف کنند و بالعکس با ندانم کاری های شان روز به روز بر ابعاد مشکلات سینمای کشور اضافه کردند از این رو من امیدوارم رئیس جمهور جدید مدیرانی را برای اداره سینمای کشور به کار گیرد که همگی از دل سینما باشند و بتوانند حداقل بخشی از معضلات شدیدی که شاهد آن هستیم را بهبود بخشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه کام حبس» و «هایلایت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ایران امروزه سرشار از معضل و مشکل است به خصوص در این برهه زمانی به دلیل شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا، بیش از هر زمان دیگری سینماگران نیازمند حمایت مادی هستند!

وی ادامه داد: بسیاری از هنرمندان و فعالان سینمایی مدت ها است خانه نشین شده و هیچ کار و فعالیتی ندارند و بعضاً از ناچاری به برخی کارها و شغل های کاذب روی آورده اند از این رو دولتمردان جدید باید هرچه سریع تر تدبیری ویژه برای رسیدگی به معیشت خانواده سینما داشته باشند.

سالور سپس با تأکید بر اینکه امیدوارم در دولت جدید افرادی اصلح سکان اداره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی را در دست بگیرند متذکر شد: یکی از مهمترین معضلات حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما تغییر مکرر مدیران است از این رو من امیدوارم دیگر در دولت جدید شاهد تغییر مکرر مدیران نباشیم.

این سینماگر تأکید کرد: از سوی دیگر امیدوارم مدیرانی که در سازمان سینمایی مشغول به کار می شوند برای خودشان و امضای شان ارزش قائل باشند و اجازه ندهند نهادها و ارگان ها و افرادی خارج از دایره سازمان سینمایی در خصوص پروانه ساخت و نمایش آثار در کار آن ها دخالت داشته باشند. سینمای ایران نیاز به حضور مدیرانی جسور و متعهد و دغدغه مند دارد و امیدوارم که بتوانیم شاهد این اتفاق شایسته در حیطه مدیریتی سینمای کشورمان باشیم.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: اینکه مثلاً یک فرد مطبوعاتی بیاید و سکان اداره سینمای کشور را در دست بگیرد از اساس کاری به شدت غلط است؛ ما نیازمند حضور مدیرانی هستیم که در پیشبرد سینما اهداف جدی داشته باشند و تمامی دغدغه شان رشد و اعتلای سینمای کشور باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.