سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی:

«پرس تی وی» به ارزش های مشترک کشورهای هم‌زبان ایران توجه ویژه‌ای نشان دهد

شبکه پرس تی وی

سینماپرس: نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارزش های فرهنگی مشترک بین کشورهای هم زبان و هم فرهنگ با ایران، گفت: ما یک حوزه فرهنگی ایران قدیم داریم که پرس تی وی باید به آن ها توجه ویژه ای نشان دهد.

به گزارش سینماپرس، عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرس تی وی طی این سال ها به خوبی توانسته از مواضع رهبری و نظام در صحنه سیاست خارجی دفاع کند، گفت: واقعیت این است که جاذبه های ایران بیشتر از دافعه هایی است که رسانه های غربی سعی در قبولاندن آنها به افکار عمومی جهان دارند. ما شاهد هستیم آن چیزی که در دنیا توسط رسانه ها از ایران نشان داده می شود بیشتر دافعه است، با این جوسازی ها دنیا ایران را به عنوان کشوری می شناسد که نسبت به قوانین بین الملل سرکشی دارد. این نشان می دهد که شبکه های برون مرزی ما به ویژه پرس تی وی باید بیشتر کار کنند.
وی افزود: همه دنیا امریکا و اسرائیل نیستند که دشمنی مستقیمی با ملت ایران دارند، بلکه کشورهای آزادی خواه زیادی هستند که ممکن است به پیشینه تاریخی و فرهنگی ما علاقه داشته باشند. اعتقاد بنده این است که آن گونه که باید و شاید نتوانسته ایم مزیت های نسبی را هم به لحاظ اقتصادی هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ ابعاد انسانی به تصویر بکشیم و در چنین وضعیتی فقط حضور قدرتمند شبکه های برون مرزی ماست که این خلا را پر خواهد کرد.
حاتمیان گفت: کسانی دارند ایران را موجودیتی علیه انسانیت و حقوق بشر نشان می دهند؛ در حالی که ما قرن ها است این قابلیت را داریم و منشور حقوق بشر را نوشته ایم، اینها باید مورد توجه ویژه شبکه های برون مرزی کشورمان قرار بگیرد.
نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارزش های فرهنگی مشترک بین کشورهای هم زبان و هم فرهنگ، گفت: ما یک حوزه فرهنگی ایران قدیم داریم، کشور هایی که مثل ما صحبت می کنند، مثل ما می نویسند، مثل ما حشر و نشر فرهنگی و تاریخی دارند و ما را قبول دارند. باید به آن ها توجه ویژه ای شود. به نظر من در کل پرس تی وی باید برنامه های مشترکی با این کشورها داشته باشد و دایره برنامه هایش را وسعت ببخشد.
وی اضافه کرد: پرس تی وی باید ابعاد فرهنگی، زبانی، اجتماعی و تاریخی اش را گسترش دهد، با گسترش شبکه های اجتماعی، مردم دنیا به طرق مختلف از اخبار بهره مند می شوند و پرس تی وی نیز باید ظرفیت های بیشتری را اختصاص به ساخت برنامه های تولیدی در حوزه فرهنگ و هنور این مرز و بوم کند؛ یعنی سعی دست اندرکاران این شبکه بر این باشد که ابعاد مختلف را در نظر داشته باشند. نشان دادن قدرت داخل ایران به برون مرزها موجب جذب گردشگر می شود. ما لزوما باید تک بعدی به موضوع نگاه نکنیم و در یک اقدام عملیاتی، حوزه فرهنگی ایران قدیم و تاریخ ایران قدیم را نشان دهیم.
حاتمیان گفت: شبکه های معاند به طور مداوم علیه ما برنامه سازی می کنند و به لطف خدا پرس تی وی به خوبی با آن ها تقابل می کند، این شبکه در فضای به اصطلاح نبرد رو در رو به خوبی می جنگد و به شرط توسعه بخشیدن به برنامه ها اعتبار آن در سطح جهان به عنوان یک شبکه سرآمد مستحکم تر از قبل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.