یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

۸ سال بی تدبیری در حوزه پویانمایی/۵

حسن آبادی: طی سال های اخیر با کج سلیقگی های زیادی توسط مدیران دولتی و حتی نهادهای غیردولتی روبرو بودیم/ باید از طریق تولیدات انیمیشن، گفتمان انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم

مصطفی حسن آبادی در نشست خبری فیلم انیمیشن «بنیامین»

سینماپرس: مصطفی حسن آبادی تهیه کننده آثار انیمیشن در خصوص ۸ سال بی تدبیری مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید در حوزه پویانمایی گفت: طی سال های اخیر با کج سلیقگی های زیادی توسط مدیران دولتی و حتی نهادهای غیردولتی روبرو بودیم؛ در این سال ها هیچ مسیر شفافی برای تولید آثار پویانمایی مشخص نشد، سیاست گذاری جامع و اصولی در این حوزه وجود نداشت، حتی در جشنواره هایی که برگزار شد و جوایزی که بعضاً به برخی آثار پویانمایی اهدا شد نیز هدف مشخصی وجود نداشت و همه این اتفاقات دست در دست هم داد تا این هنر-صنعت آنطور که شایسته بود نتواند پیشرفت کند.

تهیه کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرچند که در این سال ها برخی از آثار انیمیشن توانستند به اکران برسند و پرفروش شدند اما ما با ضعف های آشکاری در حوزه تولید و عرضه آثار انیمیشن روبرو بودیم که علت اصلی آن فقدان سیاست گذاری صحیح و اصولی از سوی دست اندرکاران سینمایی بود.

وی ادامه داد: فعالان حوزه انیمیشن نیاز به حمایت های ویژه و خاص دارند؛ از جمله اتفاقاتی که ما امروزه نیازمند آن هستیم اختصاص سالن های سینمایی در سطح کشور برای اکران آثار انیمیشن است چرا که یکی از ضعف های ۸ سال گذشته دولت این بود که آثار انیمیشن را در بدترین ساعات ممکن اکران می کرد و ما را محبور می کردند با فیلم های کمدی و... که بازیگران سرشناسی در آن ها حضور داشتند و تبلیغات بسیاری برای شان صورت می گرفت رقابت کنیم.

حسن آبادی یکی دیگر از نقاط ضعف دولت طی ۸ سال گذشته را اختصاص بودجه به برخی پروژه ها برشمرد که هیچ خروجی نهایی از آن ها مشاهده نشد و در این باره اظهار داشت: دولت در این سال ها روی افراد و آثاری سرمایه گذاری کرد که در نهایت هیچ خبری از نمایش و به اتمام رسیدن تولید آن ها به گوش نرسید و این اتفاق مصداق بارز بی عدالتی است!

این تهیه کننده جوزه انیمیشن با بیان اینکه ما باید از طریق تولیدات انیمیشن، گفتمان انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهم «بنیامین» این بود که توانستیم در بسیاری از کشورها آن را به اکران رسانده و حتی در برخی جشنواره های خارجی از تولید این اثر رتبه کسب کنیم. «بنیامین» برشی از زندگی مردم قوم بنی اسرائیل در مصر باستان است و برای ما بسیار مهم بود که در برخی کشورهای دنیا از جمله تانزانیا توانستیم پیام مهم این فیلم را به گوش جهانیان برسانیم.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: امیدوارم به زودی با روی کار آمدن مدیران فرهنگی و سینمایی جدید شاهد تحولات مثبت در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری کشور به ویژه هنر-صنعت انیمیشن باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.