یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۲

ارجمند: توجه به مقوله مهم فرهنگ و هنر از نظر انسان سازی، رشد و توسعه ارکان مختلف کشور و... بسیار حائز اهمیت است/ سینما نیاز به حضور مدیری کارآمد و متعهد دارد!

داریوش ارجمند در نشست خبری فیلم سینمایی «روز بلوا»

سینماپرس: داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: توجه به مقوله مهم فرهنگ و هنر از نظر انسان سازی، رشد و توسعه ارکان مختلف کشور و... بسیار حائز اهمیت است و شخص آقای رئیس جمهور و یکایک وزرا و معاونین و مشاورین ایشان باید به این مسأله بسیار مهم توجه ویژه داشته باشند و اجازه ندهند حوزه فرهنگ و هنر کشور بالاخص سینما همانند سال های گذشته به کجراهه و بیراهه هدایت شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «راه آبی ابریشم» و «پایان نامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما نیاز به حضور مدیری کارآمد و متعهد دارد و اولین انتظار بنده از آقای رئیس جمهور این است که فردی را برای پست مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر بگیرند که بتواند مدیرانی شایسته و متعهد و کاربلد را در حوزه های زیرمجموعه خود از جمله سازمان سینمایی به کار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از حسرت هایی که بنده پیش از برگزاری انتخابات خوردم این بود که هیچ یک از کاندیداهای محترم در خصوص مقوله مهم هنر شامل سینما، موسیقی، تئاتر و... سخنی نگفتند! این اتفاق بسیار ترسناک است چرا که ما شاهدیم مهمترین مسأله مهم که امروزه اغلب کشورهای دنیا به آن اتکا دارند از نظر کاندیداهای ریاست جمهوری نادیده گرفته شد.

ارجمند خاطرنشان کرد: اما بنده امیدوارم آقای رئیس جمهور با آگاهی نسبت به اهمیت حوزه فرهنگی و هنری کشور اشخاصی را برای اداره امور این حوزه مهم انتخاب و معرفی کنند که بتوانند فرهنگ و هنر کشور را از ورطه خطرناکی که در آن سقوط کرده نجات بخشند.

این سینماگر برجسته در خاتمه اظهاراتش افزود: بنده پیشگو نیستم و نمی توانم پیشگویی کنم که در سال های پیش رو قرار است شاهد چه قبیل اتفاقاتی در حوزه فرهنگ و هنر کشور باشیم اما امیدوارم هرچه پیش می آید به نفع فرهنگ و هنر کشورمان و همچنین قشر بی پناه و مظلوم فرهنگیان و هنرمندان باشد که متأسفانه طی سال های اخیر به شدت مورد بی مهری واقع شدند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.