سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

از دورهمی جهانی فجر چه خبر!؟

از گرایش دبیر جشنواره به برخی رسانه ها تا بازدید رئیس سازمان سینمایی از دستپخت بدطعم هم تراز سابق خود/ سرمای شدید سالن ها مخاطبان را فراری داد!

محمدمهدی عسگرپور و حسین انتظامی در ششمین روز سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: دورهمی جهانی فجر در حالی به پایان خود نزدیک می شود که بر اساس شنیده ها بسیاری از رسانه ها علیرغم درخواست نتوانسته اند با دبیر این رویداد گفتگو داشته باشند و آقای دبیر فقط به برخی رسانه ها گرایش داشته و با آن ها وارد گفتگو شده اند! مشخص نیست دلیل بی اعتنایی آقای دبیر به درخواست بسیاری از رسانه ها خفه کردن آن ها است؟ البته در اولین نشست خبری آقای دبیر هم حضور تنها یکی دو چهره محدود از اهالی رسانه شائبه ها و پرسش های بسیاری را به وجود آورد که هرگز مسئولان جشنواره در این باره پاسخی شایسته ارائه ندادند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس روز گذشته حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی از دستپخت بدطعم هم تراز سابق خود (حجت الله ایوبی) بازدید کرد! وی به تماشای پوسترهای بین‌المللی دهه ۶۰ و ۷۰ سینمای ایران و پوسترهای سینمایی کوبایی در طبقه هفتم پردیس چارسو رفت و سپس مدت کوتاهی با برخی دست اندرکاران برگزاری این رویداد دیداری داشت.

اما یک نکته قابل تأمل اینکه سرمای شدید برخی سالن ها در پردیس سینمایی چارسو چند تن از مخاطبان را حین تماشای فیلم ها فراری داد! یکی از افراد حاضر در این پردیس سینمایی به خبرنگار سینماپرس گفت: «متأسفانه علیرغم پیگیری های مکرر ما مسئولان سالن حاضر به پایین آوردن درجه کولر نبودند و همین مسأله ما را از سالن فراری داد!»

از سوی دیگر پخش یک فیلم با عنوان «بوتاکس» که روایت برادرکشی توسط دو خواهر را روایت می کند در این روزها که خبر قتل دردناک بابک خرمدین کارگردان سینمای ایران دل جامعه را به درد آوره باعث بهت و حیرت برخی از حاضران در جشنواره جهانی فجر شد!

متأسفانه در این رویداد که عنوان «جهانی» را با خود به یدک می کشد و باید نمایانگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، نظامی، علمی و... باشد، فیلم ها و فیلمسازان سیاه نما و شبه انتلکتوئل جولان می دهند و با آثار نازل و پوچ خود سینمای ایران را به تمسخر و ریشخند می گیرند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.