دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

یک دورهمی و این همه حاشیه؟!

از ادامه سریال رزومه سازی برای آقازادگان دبیران دورهمی فجر جهانی تا اعلام شبهه در خصوص ثبت این رویداد در فیاپف/ اعضای کمیسیون فرهنگی به تماشای «گیسوم» نشستند

پنجمین روز سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: دورهمی جهانی فجر که با صرف بودجه های هنگفتی از بیت المال در حال برگزاری است و هیچ بازده مثبت و مشخصی ندارد پس از رزومه سازی موفق برای آقازاده میرکریمی دبیر ادوار پیشین این رویداد، به تازگی دست به رزومه سازی برای آقازاده عسگرپور دبیر فعلی این رویداد بی هویت زده؛ بر اساس شنیده ها سجاد عسگرپور به عنوان مستندساز این دورهمی که عنوان جهانی را با خود به یدک می کشد مشغول فعالیت است و مشخص نیست چه بودجه هنگفتی از جیب مردم در این اوضاع اسفبار اقتصادی برای این کار به وی اختصاص داده شده است! پرسش اینجا است که آیا در مملکت قحط الرجال آمده که آقازاده جوان و بدون تخصص میرکریمی مدیر پشتیبانی بین‌الملل فجر می شود و آقازاده دبیر جدید مستندساز جشنواره؟!

به گزارش خبرنگار سینماپرس بعید نیست همانطور که سال ها قبل نام آقازاده میرکریمی در فهرست اعضای اعزامی سینمای ایران به جشنواره فیلم کن مشاهده شد به زودی شاهد همین اتفاق در خصوص آقازاده دبیر جدید این دورهمی نیز باشیم! یکی از پرسش های اساسی اینجا است که آیا جز رابطه فرزندی با دبیر جشنواره دلیل دیگری هم برای این انتخاب ها وجود داشته؟

از ادامه سریال رزومه سازی برای آقازادگان دبیران دورهمی فجر جهانی تا اعلام شبهه در خصوص ثبت این رویداد در فیاپف/ اعضای کمیسیون فرهنگی به تماشای «گیسوم» نشستند

گویا جناب عسگرپور که در نشست خبری این رویداد با تندخویی به انتقادات اهالی رسانه پاسخ می دادند و تأکید داشتند برای برگزاری این دورهمی کمتر از ساخت یک سریال دستمزد می گیرند برای رفع خسارت ناشی از این اتفاق آقازاده خود را به کار گمارده اند تا مواهب بیشتری از این جشنواره کسب کنند! البته مشخص نیست که منظور آقای عسگرپور ساخت چه نوع سریالی بوده؟ سریالی کم هزینه و آپارتمانی یا اثری بیگ پروداکشن و فاخر با بودجه های چند ده میلیاردی؟!

اما علاوه بر این اتفاقات طی روزهای اخیر مدیران این دورهمی شادمانه در حال اعلام ثبت این رویداد در فیاپف هستند؛ اما یک منبع آگاه که تمایل نداشت نامش فاش بشود در این باره اظهار داشت: «خانه سینما در دهه ۸۰ در فهرست فیاپف ثبت شد و مشخص نیست آقایان چطور این کار را به اسم خودشان تمام می کنند؟»

وی افزود: «ثبت جشنواره در فیاپف اصلا پدیده مهمی نیست چرا که به دلیل قوانین دست و پا گیر فیاپف موجی در جشنواره های مطرح دنیا به وجود آمده که از فیاپف بیرون می آیند؛ البته جشنواره جهانی فجر قطعا نمی تواند در این لیست باقی بماند چرا که در صورت ماندگاری باید قوانینی نظیر نمایش فیلم ها برای اولین بار و حتی عدم سانسور و ممیزی را رعایت کند که خوب تبعا چنین امکانی برای این‌ رویداد مهیا نیست!»

روز گذشته همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در محل برگزاری این رویداد به تماشای فیلم «گیسوم» نشستند.

از سوی دیگر همچنان پروتکل های بهداشتی در این رویداد جدی گرفته نمی شود، حضور افراد غیرمرتبط با سینما و رسانه به ویژه در ساعات پایانی شب با توجه به عدم کنترل در گیت ورودی پردیس چارسو بیداد می کند و مسئولان برگزارکننده فقط در فکر اجرای شو و نمایش خود هستند و کمترین تدبیری برای رفع این بحران های جدی ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.