جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

موافقت «سازمان سینمایی» با اکران عمومی «مسیر معکوس»؛

دستپخت سیاه و تلخ «بنیاد سینمایی فارابی» پروانه نمایش گرفت!

ابوالفضل جلیلی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن

سینماپرس: «مسیر معکوس» فیلمی به شدت سیاه و تلخ از ابوالفضل جلیلی مجوز نمایش گرفت. این نخستین فیلم اوست که به احتمالاً اکران عمومی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «افسانه بناسان غول چراغ جادو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حبیب احمد زاده و «مسیر معکوس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل جلیلی موافقت کرد.

اقدام قابل تامل سازمان سینمایی در صدور مجوز نمایش برای فیلم سینمایی «مسیرمعکوس» در شرایطی است که این فیلم اثری به شدت سیاه و تلخ است. اثری که مُشتی فحش سیاسی و اعتراض به حکومت و حاکمیت را به صورتی شلخته با هم مخلوط کرده و تمام تلاش خود را بکار می بندد تا این درهم سازی مبتذل را به اسم فیلم سینمایی به خورد مخاطب خود دهد. اثری که شاید از کمترین قرابت ممکن برای دسته‌بندی در گروه سنی کودک و نوجوان برخوردار باشد. البته کودک و نوجوانی که قراراست تمدن ساز باشد وگرنه کودک و نوجوانی که قرار باشد توسط رسانه به پوچی رسیده و خشکانده شود و یا ریشه های تمدنی اش را آنچنان سُست و منقطع ببیند و ...؛ اساسا نیازمند چنین اثری می باشد!

در مجموع فیلم سینمایی «مسیرمعکوس» اثری است که به خوبی اثبات می کند که چگونه ثروت مردم ایران به عنوان بیت المال، خرج تولید آثاری سیاه و فلاکت‌بار می شود. آثاری که دیگر دیدن آن حتی برای خود جشنواره های غربی هم تَکراری شده است. آثاری که بر عمق جهالت و یا نفوذی بودن مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور گواهی می دهد. قطعا مدیرانی که از تولید چنین آثاری حمایت کرده و در شرایطی که کشور درگیر بحران های اقتصادی و بیکاری طیف گسترده ای از اهالی دغدغه مند سینما است و ...، بودجه عمومی کشور را در اختیار تولید اثری همچون «مسیرمعکوس» قرار می دهند؛ یا خائن هستند و یا جاهل و بی سواد! زیرا هر کودک و نوجوانی با مختصر سواد رسانه ای قطعا متوجه می شود که «مسیرمعکوس» تعداد زیادی تک جمله سیاسی با ربط و بی ربط به هم است که در تقابل با نظام مستقر حاکم بر ایران نگاشته شده و در نهایت با روتوش و اضافه نمودن مقداری فُحش های نمادین و ناسزاهای استعاره گونه در قالب شوخی و جدی، به اثری ظاهرا سینمایی برای کسب ۷۲۰ میلیون تومان از بودجه فیلمسازی بنیاد سینمای فارابی مبدل گردیده.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.