یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

سوم خرداد و مهجوریت سینمای دفاع مقدس/۵

علمداری: مدیران سینمایی همواره شعار حمایت از سینمای انقلاب و دفاع مقدس را سر می دهند اما در عمل هیچ اقدامی برای رشد و توسعه این سینمای مهم و ارزشمند انجام نمی دهند!

اسرافیل علمداری

سینماپرس: اسرافیل علمداری بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در خصوص علل مهجوریت سینمای دفاع مقدس در کشورمان گفت: مدیران سینمایی همواره شعار حمایت از سینمای انقلاب و دفاع مقدس را سر می دهند اما در عمل هیچ اقدامی برای رشد و توسعه این سینمای مهم و ارزشمند انجام نمی دهند و ما سال های متمادی است با این دور تسلسل باطل روبرو هستیم!

بازیگر فیلم های سینمایی «سجاده آتش» و «بر بال فرشتگان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: توجه به سینمای ارزشمند دفاع مقدس و وقایع مهم و تاریخی ۸ ساله دفاع رزمندگان اسلام از میهن اسلامی نیاز به حرکت انتقادی و جهادی دارد و تا زمانی که یک مدیر متعهد و انقلابی اداره امور را در دست نگیرد ما هرگز نمی توانیم هیچ امیدی به بهبود اوضاع و شرایط این گونه مهم سینمایی داشته باشیم.

مدیر امور نمایشی اداره کل طرح و هماهنگی تولید مرکز سیمای استان ها متذکر شد: متأسفانه مدیران سینمایی رسماً ثابت کرده اند که به سینمای دفاع مقدس هیچ اهمیتی نمی دهند و از سوی دیگر هیچ گوش شنوایی برای فریادهای دغدغه مندانه و متعهدانه سینماگران ولایتمدار و انقلابی نیز ندارد و از همین رو هیچ گاه سیاست گذاری مناسبی برای احیاء مجدد سینمای دفاع مقدس انجام نمی دهند.

علمداری تصریح کرد: آنطور که از عملکرد برخی از این افراد هویدا است رسماً نظام اسلامی، میهن اسلامی، امنیت کشور و... برایشان اهمیت ندارد و همین مسائل است که باعث شده تا سینمای ایران به جای آنکه شاهد تولید فیلم های ارزنده استراتژیک باشد سرشار از فیلم های نازل و سخیف و بی هویتی شود که در شأن ملت انقلابی ما نیست!

این سینماگر با بیان اینکه ما نیاز به تدوین قوانینی سخت گیرانه و لازم الاجرا هستیم که همه مدیران سینمایی و فرهنگی را موظف به حمایت ویژه از تولید آثار انقلابی و دفاع مقدسی کند تصریح کرد: متأسفانه با عوض شدن دولت ها و یا تعویض مکرر مدیران ما شامل اعمال سلیقه از سوی برخی از این افراد هستیم و همین باعث می شود تا همه چیز در سینمای استراتژیک به هم بریزد اما اگر قوانینی توسط مجلس شورای اسلامی برای سینما وضع شود که همه مدیران را ملزم به حمایت از تولید انبوه فیلم های استراتژیک در طول سال نماید هر مدیری با هر گرایش فکری و سیاسی نمی تواند از زیر انجام این کار شانه خالی کند و ملزم و موظف می شود تا به این گونه مهم سینمایی توجه ویژه نشان دهد.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما نیازمند تولید آثاری انقلابی و متعهدانه هستیم تا به خصوص نسل جوان مان را که امروزه در معرض تهاجم رسانه های بیگانه قرار گرفته اند با حقایق تاریخی آشنا کنیم و از رشادت ها و دلاور بودن رزمندگان، شهدا، جانبازان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس برایشان روایت کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.