دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

وزیر ارشاد در آیین‌پایانی نخستین «جایزه ملی جوان نو آور ماندگار» مطرح کرد:

بزرگترین معضل جهان تنهایی است!

سید عباس صالحی؛ وزارت ارشاد

سینماپرس: آیین پایانی نخستین دوره جایزه ملی جوان نو آور ماندگار نشان عالی شهید موسوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، داداندیش رئیس جایزه ملی جوان نو آور ماندگار در این مراسم گفت: شهید مصطفی موسوی یکی از جوانانی بود که در ۲۰سالگی پیام جدش و رهبر را شنید و در بهترین سال‌های زندگی اش برای نابودی دشمنان اسلام جنگید.

وی ادامه داد: این شهید تنها پسر خانواده بود و با وجود قبولی در رشته مکانیک دانشگاه آزاد، راهی جبهه‌های نبرد شد.

خانم داد اندیش افزود: این جایزه در سال۹۷ طراحی شد و پس از بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همچنین گفت‌وگو با نمایندگان ۲۱دستگاه به کار خود ادامه داد.

رییس این جشنواره گفت: این جایزه در نوع خود نوآورانه است و امیدواریم با فرهنگ سازی مفهوم نوآوری اجتماعی بتواند زمینه‌های شتاب دهی برای استفاده از نو آوری در مشکلات را فراهم کند.

عباس صالحی در آیین پایانی جایزه ملی جوان نو آور و ماندگار افزود: اتفاقی در جامعه مدرن افتاده است و ما با آن دست به گریبان هستیم، اینکه در سال ۲۰۱۸ گفتند ۹میلیون انگلیسی تنها هستند اینکه در ژاپن بیش از ۱۶درصد جمعیت بالای ۶۰سال کسی را ندارند که موقع نیاز به آن رجوع کنند. این اتفاق دارد در جامعه جدید می‌افتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنهایی فقط مشکل سال‌های پایانی عمر نیست بلکه یک مشکل همه گیر است، زندگی‌های سلولی داریم و زندگی خانوادگی در حال فروپاشی است.

وی ادامه داد: خلاقیت و نو آوری نیاز حیاتی جامعه امروز است و باید از این طریق مشکلات فردی اجتماعی حل شود.

آقای صالحی افزود: رایج‌ترین بیماری‌های ۲۰۳۰بیماری‌های جسمی نیست بلکه بیماری‌های روحی است و باید در جهت تقویت روابط و اعتماد فعالیت زیادی انجام گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.