سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۲۷

اسحاقی: فقدان قوه عاقله طی ۸ سال اخیر باعث اخته شدن و افول جدی سینمای کشور شد/ سینما باید مباحث کلان فرهنگی را مورد توجه قرار دهد

علیرضا اسحاقی

سینماپرس: علیرضا اسحاقی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: فقدان قوه عاقله طی ۸ سال اخیر باعث اخته شدن و افول جدی سینمای کشور شد؛ ما در این سال ها نه تنها شاهد هیچ دستاورد مفیدی در عرصه هنرهفتم نبودیم بلکه به کرات با فیلم هایی سرشار از چرک و کثیفی و سیاهی روبرو بودیم که از جامعه اسلامی تصویری زشت و زننده نشان می داد!

بازیگر فیلم های سینمایی «بر بال فرشتگان» و «گاهی به آسمان نگاه کن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما در جمهوری اسلامی ایران باید منویات و آرمان های انقلاب اسلامی و مباحث کلان فرهنگی را مورد توجه قرار دهد اما عملکرد مدیران فرهنگی دولت آقای روحانی کاملاً معکوس بود!

وی ادامه داد: فقدان ارائه برنامه شفاف در حوزه سینما یکی از بزرگترین معضلات سینما طی سال های اخیر بود از طرف دیگر عدم حضور مدیران دغدغه مند و متعهد باعث شد تا بخش فرهنگی کشور کاملاً ذبح شود!

اسحاقی با تأکید بر اینکه سینما هنر-صنعت و ابزاری است که اغلب حکومت ها برای دستیابی به منافع کلان ملی شان از آن بهره برداری می کنند اظهار داشت: این اتفاق در حالی است که سینما در کشور ما کارکرد درستی ندارد. ما امروزه در سینمای کشورمان یا با فیلم های کمدی سرشار از ابتذال و لودگی مفرط روبرو هستیم یا فیلم هایی سرشار از تلخی و سیاهی و ترویج روحیه یأس و القای ناامیدی در جامعه!

این سینماگر یادآور ش: ۸ سال اخیر یکی از تاریک ترین دوران های سینمای کشور بود و متأسفانه هنرهفتم در این دوران بسیار کم رونق و کم فروغ ظاهر شد؛ البته نه تنها در سینما که در سایر بخش های کشور به ویژه در حوزه اقتصادی هم ما شاهد چنین بحرانی بودیم چرا که انتظار بسیاری افراد که چشم امید به برجام دوخته بودند باعث شد همه کارها معطل بماند!

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: آرزوی بنده این است که در دولت سیزدهم مسئولان آگاه تری برای اداره امور فرهنگی و سینمایی کشور به کار گرفته شوند؛ امیدوارم کسانی اداره سینما را در دست بگیرند که دلسوز فرهنگ و هنر باشند. ما در سینما نباید به دنبال بیلان و ارائه آمار و ارقام آنچنانی باشیم. بنده معتقدم باید از کمیت تولیدات کاسته و به کیفیت آن ها اضافه شود. ما در سینمای مان نیازمند تولید آثار قوی و ارزشمندی هستیم که بتوانیم در آن مباحث کلان فرهنگی، سیاسی و... مان را بیان کرده و به دنیا انتقال دهیم نه اینکه فیلم هایی تولید کنیم که سرشار از سطحی نگری و ساده لوحی باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.