سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۲۹

شاکری: سهم عمده فیلم های سینمایی در سال های اخیر مربوط به موضوعاتی همچون خیانت زوجین، طلاق عاطفی، عشق های مثلثی، ترویج فرهنگ منحط غرب و سیاه نمایی بود!

مجتبی شاکری

سینماپرس: مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و کارشناس فرهنگی در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: سهم عمده فیلم های سینمایی در سال های اخیر مربوط به موضوعاتی همچون خیانت زوجین، طلاق عاطفی، عشق های مثلثی، ترویج فرهنگ منحط غرب و سیاه نمایی بود و موضوعات استراتژیک و مهمی همچون بیانیه گام دوم انقلاب، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، جبهه مقاومت اسلامی، مدافعان حرم و... رسماً در سینما جایی برای عرض اندام نداشتند!

داور جشنواره فیلم وحدت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متولیان و مدیران و سیاست گذاران سینمایی در سال های اخیر از مولفه های قدرت فرهنگی استفاده نکردند؛ پیشرفت ها و دستاوردهای عظیم کشور در حوزه های نظامی، علمی و... از جمله همین مسأله سلول های بنیادین و... در سینما جایی نداشت.

وی ادامه داد: بی توجهی سینما به این مسائل در حالی بود که در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری به صورت فهرست وار به این مسائل اشاره کرده بودند اما متأسفانه سیاست گذاران سینما به طور کل این مسائل مهم و دستاوردها را نادیده گرفتند.

شاکری خاطرنشان کرد: بی شک این زاویه ای که سینما با مفاهیم و موضوعات استراتژیک، ارزشی، انقلابی و خردمندانه دارد و هر سال هم تکرار می شود کمک کننده به رشد و تربیت جامعه نیست بلکه موجب گسست های شدید در جامعه می شود؛ ما امروزه با برخی فیلم ها در سینمای کشور مواجه هستیم که یا جوانان را از ازدواج و تشکیل خانواده می ترسانند، یا تبلیغ زندگی در ینگه دنیا و غرب می کنند و یا با سیاه نمایی صرف امید را از دل عموم افراد جامعه دور می کنند.

این کارشناس فرهنگی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: این اتفاقی که امروزه در سینمای کشور شاهد هستیم به هیچ وجه نشان دهنده ظرفیت های انقلاب اسلامی نیست و ما به سینمایی نیاز داریم که بتواند گفتمان انقلاب اسلامی را در آثار سینمایی پیاده سازی کرده و نقش مهمی در جهت ترویج آرمان های این انقلاب ارزشمند باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.