چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

جهانگیر الماسی:

پژوهش می تواند در جهت دادن تولید در سینمای ایران و برداشتن پرده از جوانبی که تا به امروز مغفول مانده اند کمک زیادی کند

جهانگیر الماسی در عوامل فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در موزه سینما

سینماپرس: جهانگیر الماسی گفت: پژوهش می‌تواند با سرمایه گذاری مناسب، به تولیدات سینمای ایران جهت بدهد.

به گزارش سینماپرس، جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه ابتدا باید برای اهالی سینما و مردم پژوهش را تعریف کنیم، گفت: در بسیاری از موارد تا صحبت از پژوهش می شود سبقه تاریخی و گذشته به نظرمان می آید در حالی که در بحث علوم انسانی که حوزه فعالیت ماست، پژوهش ابعاد دیگری را هم دربرمی گیرد؛ پژوهش یعنی به کارگرفتن معرفت، عقل و فکر.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین پژوهش در حوزه علوم انسانی این است که به کدام سمت حرکت می کنیم. تصویری که از انسان در ذهن بشریت وجود دارد، چقدر درست است و از آینده انسان چه تصویری می تواند وجود داشته باشد. دنیای غرب و هالیوود، سینمای فرانسه، سینمای ایتالیا، سینمای صرفاً تجاری هند و سینمای اسکاندیناوی همه آگاهانه روی بحث‌های نوینی که در حوزه فیزیک و علوم انسانی اتفاق می افتد و تعامل این دو با هم، سرمایه گذاری می کنند.

این بازیگر با اشاره به لزوم اهمیت به پژوهش و شناخت درست آن تصریح کرد: بحث‌های این‌چنینی همیشه وجود داشته، اما شاید کمتر بستری برای ارائه آن‌ها فراهم شده بود؛ اما خوشبختانه با ابزاری مثل سینما و رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی خیلی راحت تر می توان از دریچه ای جدید به موضوعات مختلف از جمله پژوهش نگاه کرد.

الماسی اضافه کرد: امروز در دنیای غرب روی ۶ فیلم آخر آقای کریستوفر نولان چه هزینه و سرمایه گذاری شده تا پژوهش در آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد. با قطعیت می‌توان گفت آن‌ها صد در صد به این موضوع دقت و توجه دارند، اما متاسفانه ما در سینما در پله‌های اول و دوم جا مانده ایم.

وی همچنین با تاکید بر اثرگذاری پژوهش در آثار سینمایی اظهار داشت: پژوهش می تواند با سرمایه گذاری، در جهت دادن تولید در سینمای ایران و برداشتن پرده از جوانبی که تا به امروز مغفول مانده اند کمک زیادی کند. این موضوعی است که باید از سوی اهل فن واقعی به جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است؛ اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی به دبیری بهروز محمودی بختیاری خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.