چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

رضا فیاضی:

متاسفانه تئاتر هیچگاه به درستی جدی گرفته نشده است/حمایت درستی از سوی نهادهای مرتبط صورت نمی گیرد

رضا فیاضی در مراسم اختتامیه نخستین جایزه بزرگ «سرو»

سینماپرس: یک بازیگر تلویزیون گفت: جامعه و در صدر آن شخص بنده باید یاد بگیریم که کرونا به راحتی از جهان نمی رود، پس باید خودمان را تطبیق دهیم، باید با حفظ اصول بهداشتی هم کارمان را انجام دهیم و هم اینکه از جان عزیزانمان پاسداری کنیم.

به گزارش سینماپرس، رضا فیاضی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های بازیگری خود در دوران کرونا گفت: ما ناچار به فعالیت هستیم، نمی‌توانیم گوشه‌ای بنشینیم و بگذاریم جهان بگذرد، ما باید به فعالیت‌هایمان را دامه دهیم اما در کنار آن موارد بهداشتی و تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنیم، جهان درگیر این بیماری است، اقتصاد در اکثریت کشورها با مشکل روبرو شده و به نظر من تعطیلی تولیدات و یا همه مراکز نمی تواند کمک شایانی به ما بکند.

فیاضی در همین رابطه اظهار کرد: جامعه و در صدر آن شخص بنده باید یاد بگیریم که کرونا به راحتی از جهان نمی رود، پس باید خودمان را تطبیق دهیم، باید با حفظ اصول بهداشتی هم کارمان را انجام دهیم و هم اینکه از جان عزیزانمان پاسداری کنیم. بدون شک جامعه می‌تواند با رعایت بهتر و بیشتر به ریشه کن شدن این بیماری کمک شایانی کند.

وی با اشاره به تاثیرات مخرب بیماری کرونا بر مشاغل اضافه کرد: پیشتر در شهر کیش زندگی می‌کردم و سالها در آنجا مشغول به فعالیت بودم، در جزیره کیش یک کتابفروشی داشتم و در کنار آن یک تماشاخانه احداث کرده بودم اما متاسفانه کرونا همه چیز مرا نابود کرد و پس از آن به تهران بازگشتم.

این کارگردان تئاتر با تاکید بر لزوم حمایت از تئاتر شهرستان اضافه کرد: نه تنها جزیره کیش بلکه تئاتر تمامی استانها نیازمند حمایت است، ما باید از مرکزیت گرایی در تئاتر دور شویم، تمامی شهرستان ها می‌توانند با توجه به نیروی بومی و همچنین فرهنگ خود تئاتر را در حد اعلا گسترش دهند منتها به مراتب این اتفاق نیازمند حمایت مالی و معنوی از جمله احداث سالنهای اختصاصی تئاتر است.

فیاضی در همین رابطه خاطرنشان کرد: متاسفانه تئاتر هیچگاه به درستی جدی گرفته نشده است، حمایت درستی از سوی نهادهای مرتبط صورت نمی گیرد و همین اتفاق این هنر را به عرصه ای برای فروش بیشتر و گیشه زدگی مبدل کرده است، به نظر من باید برای اعتلای این هنر و خلق آثار درخشان از آن حمایتی در خور انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.