چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

در شرایط کرونایی؛

لغو قانون ضدعفونی کردن سالن‌های سینما در آمریکا

شرایط کرونایی کشور

سینماپرس: انجمن ملی صاحبان سینمای آمریکا از قانون ضدعفونی کردن سالن‌ها در بین هر نمایش فیلم عقب کشیده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، از زمان بازگشایی سینماها در پایان سال ۲۰۲۰، آن‌ها تلاش می‌کردند برای در امان نگه داشتن مخاطبان از کووید ۱۹، سالن‌ها را در بین هر نمایش ضدعفونی کنند. برای عمل به این کار سینماها مجبور بودند میزان زیادی از وسایل و مواد شیمیایی و ضدعفونی کننده را خریداری کنند.

اما از مدتی قبل کارشناسان اعلام کردند میزان انتقال ویروس از سطوح بسیار پایین است و در ماه آوریل هم مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا اعلام کردند میزان خطر این سطوح یک به ده هزار است.

در نتیجه، انجمن ملی صاحبان سینمای آمریکا از تصمیم خود مبنی بر ضدعفونی کردن سالن‌ها در بین نمایش‌ها عقب کشیده است. این انجمن در به روز رسانی شیوه نامه‌های «سینمای امن» تغییراتی را صورت داده و نشان می‌دهد که پاکسازی سالن یک بار در روز کفایت می‌کند و نیازی به ضدعفونی نیست. البته دیگر محدودیت‌ها و شیوه نامه‌ها مثل لزوم استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی هنوز هم اجرا می‌شوند.

با این حال هنوز هم سینماها به عادت قبلی خود به ضدعفونی سالن ها مشغول هستند؛ چرا که مخاطبان هنوز هم محتاط هستند و سینماها با این کار تمایل دارند اعتماد عموم را جلب کنند.

این ضدعفونی‌ها علاوه بر هزینه‌هایی که برای سینماها می‌تراشد، مشکلات دیگری هم دارد. این کار زمان زیادی می‌خواهد و سینماها باید تغییراتی را در زمان نمایش‌های خود ایجاد کنند تا عوامل بتوانند به طور کامل صندلی‌ها را تمیز کنند. با این حال مشکل اصلی متقاعد کردن مخاطبان برای بازگشت به سینماست.

سینماها در سراسر آمریکا اجازه یافته اند با محدودیت ظرفیت فعالیت خود را از سر بگیرند و برخی ایالت‌ها مثل داکوتای جنوبی، بدون محدودیت‌های ظرفیتی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.