چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

اصرار برای برگزاری «شو»ی جهانی فجر در بحران کرونا/۹

مظفری: تمامی اهالی سینما باید به صورت متحد جلوی برگزاری جشنواره جهانی فجر در این بحران اسفبار کرونا را بگیرند/ برخی افراد سودهای کلانی از جشنواره می برند!

مجید مظفری

سینماپرس: مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو»ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: تمامی اهالی سینما باید به صورت متحد و یکپارچه جلوی برگزاری جشنواره جهانی فجر در این بحران اسفبار کرونا را بگیرند؛ این وظیفه همه ما است که برای حفظ جان همکاران مان، اهالی رسانه و مردمی که قرار است در این رویداد شرکت کنند جلوی این اتفاق نامبارک را بگیریم و اجازه ندهیم این رویداد در این روزهای سخت کرونایی برگزار شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «جنگ نفتکش ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران کرونا همواره غلط بوده و تجربه نشان داده که از آن ها نباید انتظار عملکرد خوبی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ماه های متمادی است که جشنواره ها در سراسر دنیا تعطیل شده اند و یا به صورت آنلاین برگزار می شوند اما ما در کشورمان جشنواره های متعددی را به شکل فیزیکی برگزار کردیم که کاری بسیار نادرست بود.

این سینماگر متذکر شد: بی تردید برخی افراد سودهای کلانی از جشنواره می برند که اصرار به برگزاری اش دارند در غیر این صورت همه ما به خوبی می دانیم که این جشنواره هیچ نفعی برای سینمای ما ندارد و برگزاری آن در این موقعیت بحرانی و حساس اصلاً به صلاح نیست.

مظفری سپس با تأکید بر اینکه عده ای از هنرمندان و اهالی پشت صحنه سینما کار دیگری بلد نیستند و این روزها در بیکاری مطلق به سر می برند تصریح کرد: گذران زندگی برای اهالی سینما بسیار طاقت فرسا شده و برخی افراد به رانندگی برای اسنپ و... روی آورده اند. این اتفاق برای سینمای ایران دردآور است. ما با چشم خودمان شاهد از دست دادن هنرمندان بسیاری هستیم. بی تردید ادامه دار شدن این وضعیت کرونایی باعث می شود هنرمندان انگیزه و شوق خودشان را از دست بدهند و عرصه فرهنگ و هنر در آستانه نابودی کامل قرار بگیرد.

بازیگر فیلم های سینمایی «کفش هایم کو؟» و «وقتی همه خوابیم» با طرح این پرسش که نمی دانم چرا وزارت ارشاد برای خودنمایی دست به چنین رفتارهای ضدفرهنگی می زند اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فرهنگ ساز باشد اما رسماً فرهنگ سوزی می کند! واقعاً نمی دانم این چه منش و روشی است که برخی از دوستان پیشه خود کرده اند. واقعاً روا نیست ما به دلیل منافع شخصی برخی افراد که سودهای هنگفتی از این جشنواره ها می برند جامعه را با بحران بیشتر روبرو کنیم.

وی تأکید کرد: این روزها کرونای هندی و آفریقایی هم وارد ایران شده و ما باید بیش از پیش مردم را قرنطینه کنیم و شهر را عاری از جمعیت سازیم؛ اگر این آمارها درست باشد در حال حاضر ما شاهد از دست رفتن روزی ۵۰۰ نفر از هم میهنان مان هستیم، پس این شوآف ها و برنامه ها ۱۰۰ درصد باید تعطیل شوند و من امیدوارم مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا هرچه سریع تر جلوی برگزاری این رویداد را بگیرند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • Mohammaf ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۱۵:۴۴
    0 0
    Yes
  • محمد صادق حیدری ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۱۵:۴۶
    0 0
    عالی
  • ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۴:۴۵
    0 0
    جشنواره برگزار شد رفت پیکارش شما خودتتون پوشش خلبری دادید عکس گرفتید اینا میشه بازی رسانه ای

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.