چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

اعتراض به گسترش وِلنگاری در رسانه ملی؛

قمیشی: متأسفانه کیفیت متن‌های سریال‌ها آنقدر پایین است که حد ندارد/هیچ دستگاه نظارتی و ارزیابی کیفی برای کارها وجود ندارد

محمد هادی قمیشی در تشییع پیکر مرحوم انوشیروان ارجمند

سینماپرس: تعداد زیادی از هنرمندان باتجربه و کاربلد، خانه‌نشین هستند و گروهی خاص در سریال‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند و نبود مرکز نظارت کیفی مناسب سبب می‌شود این چرخه معیوب ادامه داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، محمدهادی قمیشی، بازیگر باتجربه با بیان این مطلب به «جوان» گفت: روالی غلط در سازمان به راه افتاده که با استفاده از برخی افراد و تیم‌های محدود و خاص در سریال‌سازی دست به آزمون و خطا می‌زنند. بازیگر سریال خاطره‌انگیز «پس از باران» ادامه داد: در گذشته ناظران کیفی در سریال‌ها داشتیم که اسباب ارتقای سریال‌ها بودند ولی حالا چطور؟ هیچ دستگاه نظارتی و ارزیابی کیفی برای کارها مثل گذشته وجود ندارد که جلوی کیفیت پایین سریال‌ها را بگیرد و باعث تأسف است که کلی بازیگر باتجربه بیکارند و سریال‌هایی روی آنتن می‌رود که به افراد گمنام نقش اصلی می‌دهند و حتی یک بازیگردان در کارها نمی‌گمارند که دست‌کم ترس این گمنامان از بازی جلوی دوربین بریزد.

بازیگر «خوش رکاب» و «دوران سرکشی» افزود: در سال‌های دورتر چند بار فیلمنامه سریال‌ها در شوراهای مختلف بررسی می‌شد و در صورت تصویب و رفع ضعف‌های احتمالی به مرحله تولید درمی‌آمد ولی الان سریال‌هایی را می‌بینید که حتی از تصویرسازی یک سکانس سقوط خودرو به ته دره هم عاجزند ولی باز مجوز پخش می‌گیرند. ناظر کیفی این سریال‌ها کیست؟

این بازیگر باتجربه عنوان کرد: مخاطب پای تلویزیون نمی‌نشیند که خاطرات گذشته را ببیند. بیننده می‌خواهد سریال جدید و کاراکتر تازه ببیند و در این شرایط، اینکه سریالی روی آنتن می‌رود که از داستان تا شمایل و گریم کاراکترهایش تکراری است، جای سؤال دارد. قمیشی گفت: نویسندگان توانای تلویزیون کجا هستند؟ چرا به جای تکرار صدباره سریال‌های موفق از شبکه‌های مختلف به دنبال نویسنده و کارگردان سریال‌های فاخر و محبوب نمی‌روند که بیایند و باز سریال بسازند؟ مردم در همه ایام سال و به ویژه در ماه رمضان سریال‌هایی را می‌خواهند که هم سرگرم‌کننده باشد و هم آرامش متناسب با این ماه را فراهم کند ولی متأسفانه کیفیت متن‌های سریال‌ها آنقدر پایین است که حد ندارد.

این بازیگر تأکید کرد: آنتن پر کردن وقتی هنر است که مخاطب هر کاری دارد، کنار بگذارد و به تماشای سریال شما بنشیند. وقتی سریالی پخش می‌شود و به پایان می‌رسد و نام کاراکتر که هیچ، حتی خلاصه داستان سریال هم در ذهن بیننده نمی‌ماند، معلوم است که راه را اشتباه رفته‌ایم. در صورتی که اگر راه را درست می‌رفتیم و سریال را از همان زمان ایده‌پردازی و نگارش متن زیرنظر می‌گرفتیم، بدون شک نتیجه بهتری عاید می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.