دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

افزایش بی رویه نرخ بلیت سینماها و حق اشتراک پلتفرم ها/۵

لشگری قوچانی: افزایش بی رویه نرخ کالاهای فرهنگی به حوزه فرهنگ و هنر لطمات جدی وارد می کند/ امروزه نیازمند تولیدات فرهنگی هستیم نه تولیداتی برای سرگرمی!

منصور لشگری قوچانی

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما در خصوص افزایش بی رویه نرخ بلیت سینماها و حق اشتراک پلتفرم ها که با انتقادات گسترده ای از سوی مردم و سینماگران روبرو شده گفت: افزایش بی رویه نرخ کالاهای فرهنگی به حوزه فرهنگ و هنر لطمات جدی وارد می کند؛ طبقات متوسط اصلی ترین قشری هستند که از این اتفاق لطمه می بینند چرا که توان پرداخت مبالغ گزاف برای تأمین کالای فرهنگی را ندارند و به ناچار این کالا را از سبد خانوار حذف می کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خط ویژه» و «عصر یخبندان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرچقدر کالاهای فرهنگی گران تر شوند فرهنگ کشور بیش از پیش دچار آسیب و خدشه می شود؛ اینکه پول در مقابل تفریح و سرگرمی باشد کار نادرستی است و هیچ وقت نباید پول و سرمایه را در مقابل کالای فرهنگی قرار داد.

وی ادامه داد: پلتفرم ها دنبال سرگرمی محض و درآمدزایی هستند؛ این در حالی است که امروزه نیازمند تولیدات فرهنگی هستیم نه تولیداتی برای سرگرمی! بنده معتقدم همه این اتفاقات نشأت گرفته از آن است که سیاست کلان ما در حوزه فرهنگ اشتباه است.

لشگری قوچانی تأکید کرد: بی تردید این اتفاقات و این قبیل تصمیمات باعث می شود نسل آینده لطمه اساسی بخورد؛ نسلی که اختلاف طبقاتی و اختلاف استفاده از امکانات روی سرش ریخته می تواند بحران عجیبی را در جامعه به وجود آورد.

این تهیه کننده سینما متذکر شد: نباید در جامعه چنددستگی ایجاد کرد و اگر این چنددستگی ایجاد شود و متولیان تدبیری برای آن نداشته باشند ما قافیه را خواهیم باخت. این قبیل اتفاقات باعث می شود جامعه و سبد خانوار از فرهنگ تهی تر شوند و مردم که توان تأمین خورد و خوارک روزانه شان را هم به زور دارند دیگر پی خرید کالای فرهنگی نروند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی» در خاتمه این گفتگو افزود: نظام اسلامی دنبال بها دادن به تولید است اما باید بدانیم در زمینه سینما تولید فرهنگی تولید معنا می شود نه تولید سرگرمی! امید است که در این زمینه نظارت جدی وجود داشته باشد و ما بتوانیم شاهد تولیدات ارزنده فرهنگی باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.