سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

دبیر جشنواره «فلسطین تنها نیست» مطرح کرد:

در روز قدس مراسم اهدای جوایز این نمایشگاه برگزار می‌شود/چشم انداز اولیه ما برگزاری برنامه به صورت آنلاین است

مسعود شجاعی طباطبایی در نشست رسانه‌ای مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست»

سینماپرس: دبیر جشنواره «فلسطین تنها نیست» از حضور حداکثر هنرمندان آمریکای لاتین و کشورهای خاور دور در این رویداد خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه بین المللی «فلسطین تنها نیست» درباره این رویداد هنری به خبرنگاران جوان، گفت: این مسابقه در سه رشته کارتون، کاریکاتور و پوستر با موضوع فلسطین به صورت بین المللی برگزار می‌شود. خوشبختانه طی مراحل فراخون و اطلاع رسانی چند ماهه، ۲۵۰۰ اثر از ۶۶ کشور دنیا به دست ما رسید. در رشته کارتون کارها زیاد و خوب بودند. بسیاری از چهره‌های صاحب نام حاضر باعث اعتبار این نمایشگاه شدند و حضور آن‌ها موجب تشویق خیلی از هنرمندان دیگر برای شرکت در این رویداد شد.

وی با بیان اینکه سطح آثار هم از لحاظ کمی و هم کیفی بسیار بالاست، افزود: قضاوت آثار خیلی سخت بود. گروه داوران ترکیبی از داوران خارجی از برزیل، مالزی، ایتالیا و لهستان و همچنین داوران ایرانی بودند. داوران خارجی آثار را به صورت مجازی و ایرانی‌ها هم حضوری قضاوت کردند.

دبیر جشنواره «فلسطین تنها نیست» درباره علت انتخاب داوران از کشورهای یاد شده بیان کرد: بیشترین شرکت کننده را از آمریکای لاتین داشتیم؛ بنابراین طبیعی است که یک داور از برزیل انتخاب شود. استقبال از خاور دور یعنی کشورهایی مثل چین، مالزی و اندونزی هم خیلی چشمگیر بود؛ بنابراین یکی از هنرمندان برجسته مالزی در تیم داوران حضور یافت. در حوزه پوستر هم هنرمندان لهستانی پرتعداد بودند و از لهستان هم داور داشتیم. در کارتون و کاریکاتور از هنرمندان ایتالیا داور انتخاب شد.

وی ادامه داد: این هنرمندان نشان دادند که به معنای واقعی فلسطین تنها نیست. بسیار خوشحالیم که این پیام به گوش فلسطینی‌ها هم رسیده است. از منطقه غزه هم بازخورد و آثار خوبی داشتیم. در فضای مجازی علاوه بر سایت ایران کارتون، از سایت‌های عربی هم برای نمایش آثار بهره گرفتیم.

شجاعی صحبت‌های مکرون رئیس جمهور فرانسه در اهانت به پیامبر اکرم (ص) را از دلایل اصلی برگزاری این رویداد دانست و بیان کرد: صحبت‌های مکرون، فرمایشات مقام معظم رهبری را به دنبال داشت. شارلی ابدو طرح‌های توهین آمیز را نه تنها به پیامبر ما بلکه پیامبر سایر ادیان هم منتشر می‌کند. این کار چیزی به جز نفرت پراکنی به دنبال ندارد، اما اسم آزادی بیان روی آن می‌گذارند. مطلب بعدی سازش دولت‌های عربی با رژیم اشغالگر فلسطین است. غالب آثار معمولا با این موضوع کار شده است. هنرمندان خیلی از این کشورها که دولت هایشان بحث سازش را مطرح کردند در این نمایشگاه شرکت دارند. به نظرم آدم‌های شجاعی هستند و علی رغم تهدیدهای دولتشان فعالیت می‌کنند و کنار فلسطین می‌ایستند.

وی در پایان در خصوص مراسم اختتامیه و اهدای جوایز یادآور شد: در روز قدس مراسم اهدای جوایز این نمایشگاه برگزار می‌شود. چشم انداز اولیه ما برگزاری برنامه به صورت آنلاین است، اما اگر شرایط برای حضور هنرمندان فراهم شود، به صورت فیزیکی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.