سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

جعفر دهقان:

«وزارت ارشاد» و «خانه سینما» می‌توانستند در وضعیت فعلی در کنار بازیگران باشند اما متاسفانه هیچ کمکی به ما نشده است

جمال شورجه و جعفر دهقان در مراسم بزرگداشت مرحوم فرج الله سلحشور

سینماپرس: بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» گفت: بازیگران پیشکسوت قبل از کرونا هم وضع خوبی نداشتند، در زمانه اوج کرونا به دلیل مشکلات معیشتی سر پروژه‌ها می‌رفتند و با جان خود بازی می‌کردند، حتی شاهد این بودیم که بسیاری از عزیزان بازیگر را به دلیل این بیمای از دست دادیم، اما چه می‌توان کرد.

به گزارش سینماپرس، جعفر دهقان در ‌گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به دلیل وضعیت فاجعه بار بیماری کرونا مثل بسیاری همکارانم مشغول پروژه خاصی نیستم، اکثریت کارها متوقف شده اند و علاوه بر بازیگران عوامل پشت صحنه نیز بیکار شده اند.  

وی در همین رابطه اضافه کرد: متاسفانه کرونا همه چیز را مختل کرده است، بازیگران پیشکسوت قبل از کرونا هم وضع خوبی نداشتند، در زمانه اوج کرونا به دلیل مشکلات معیشتی سر پروژه ها می رفتند و با جان خود بازی می‌کردند، حتی شاهد این بودیم که بسیاری از عزیزان بازیگر را به دلیل این بیمای از دست دادیم، اما چه می توان کرد، وقتی کسی حمایت نکند بازیگر از کجا باید درآمد داشته باشد، متاسفانه این روزها وضعیت بازیگران بد نیست بلکه فاجعه است.  

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» درباره وضعیت بد معیشت بازیگران در سال گذشته تاکنون تاکید کرد: من می‌توانم ساعت‌ها درباره مشکلات و مصیبت‌های وارده بر بازیگران صحبت کنم، اما واقعاً گفتنش وقتی هیچکس برایش مهم نیست چه دردی را دوا می‌کند، هیچکس صدای مظلوم بسیاری از بازیگران مخصوصا پیشکسوتان را نمی‌شوند.

وی در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه گلایه از وضعیت موجود بازیگران تنها به گفتن ختم می‌شود، زیرا اصلا کسی گوشش بدهکار حرف ما نیست، قرار بود حقوق بازنشستگی بازیگران افزایش پیدا کند، اما متاسفانه در حال حاضر من به عنوان بازیگری قدیمی کمترین حقوق را دریافت می‌کنم. چرا هیچ مسئولی در این مدت حال بازیگران را نپرسیده است، آیا اصلا می‌دانند بسیاری از بازیگران ما در چه شرایط بدی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد و خانه سینما می‌توانستند در وضعیت فعلی در کنار بازیگران باشند، اما متاسفانه هیچ کمکی به ما نشده است، شاید همه فکر می‌کنند که هنرمندان وضعیت مالی خوبی دارند، اما به واقع به جز عده انگشت شماری اکثر هنرمندان وضعیت مالی بدی دارند.

بازیگر فیلم «بوی پیراهن یوسف» در همین رابطه افزود: ما همیشه امیدمان به خداست، از خدا یاری می‌گیریم، شاید زندگی‌مان به مو بند است، اما به یاری خدا هیچگاه پاره نمی‌شود، اما به واقع هستند بازیگرانی که طی یک سال گذشته شرایط نگران کننده‌ای دارند، از مسئولین فرهنگی خواهش می‌کنم که به این دسته از هنرمندان نگاه کنند.

وی با اشاره به تعریف نشدن درست بازیگری به عنوان یک شغل در سینما ایران ادامه داد: باور کنید که بازیگری یک شغل است، اما نمی‌دانم چرا این شغل هیچگاه به طرز درستی تعریف نشده تا بتواند دارای مزایای خاص خود شود، در حال حاضر من بازنشسته هستم، اما باور کنید حقوقم پول بنزین ماشینم را هم تامین نمی‌کند، تا چه زمانی ما باید از وضعیت موجود گلایه کنیم و هیچکس هم به حرفمان گوش نکند؟.

دهقان خاطرنشان کرد: درد و دل بازیگران زیاد است، به شخصه یک بازیگر بازنشسته هستم، اما وقتی از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آیم مجبورم تا جایی که توان دارم بازی کنم، امیدوارم وضعیت فعلی تمام شود تا بتوانیم حداقل کار کنیم، وقتی از ما حمایتی نمی‌شود تنها با کار کردن می‌توانیم گذران زندگی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.