شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

اصرار برای برگزاری «شو» ی جهانی فجر در بحران کرونا/۲

وحیدزاده: برگزاری جشنواره جهانی فجر در این بحران فاجعه بار کرونا یک پارادوکس عجیب در جامعه ایجاد می کند/ وزارتخانه ها هیچ هماهنگی با یکدیگر ندارند!

ابراهیم وحیدزاده

سینماپرس: ابراهیم وحیدزاده کارگردان سینما با انتقاد شدید از تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو» ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: برگزاری جشنواره جهانی فجر در این بحران فاجعه بار کرونا یک پارادوکس عجیب در جامعه ایجاد می کند؛ مردم بی تردید این پرسش برایشان به وجود می آید که اگر وضعیت پاندمی کرونا خوب است چرا اصناف تعطیل شده اند و نزدیک به ۱۴ ماه است در کشور مشکلات حاد به وجود آمده و اگر وضعیت پاندمی بد است چرا جشنواره های ریز و درشت آن هم به صورت فیزیکی برگزار می شوند!

کارگردان فیلم سینمایی «تحفه ها» و «شام عروسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه آنچه ما طی نزدیک به ۱۴ ماهی که از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به کشورمان می گذرد شاهد بودیم یک ناهماهنگی صرف در میان دستگاه ها و وزارتخانه ها بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه هیچ برنامه ریزی مدونی وجود ندارد؛ وزارتخانه ها هیچ هماهنگی با یکدیگر ندارند و هرکسی ساز خودش را می زند! از یک طرف ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت ممنوعیت های مختلف اعم از تعطیلی اصناف، ممنوعیت تردد میان استان ها، ممنوعیت تردد در ساعات پایانی شب و... ایجاد می کنند از سوی دیگری وزارتخانه ای مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای خودش را پیاده می کند و اصلاً اعتنایی به این ممنوعیت ها ندارد!

وحیدزاده با تأکید بر اینکه این پارادوکس اصلاً به نفع جامعه نیست و همه دستگاه ها باید برای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا با یکدیگر همراه و همگام شوند اظهار داشت: بهترین کار در زمانه کنونی برگزاری جشنواره ها به صورت آنلاین است؛ همانطور که ما طی این ماه ها شاهد بودیم اکثریت قریب به اتفاق جشنواره های معتبر جهانی یا به طور کامل لغو شدند یا به صورت آنلاین برگزار شدند اما ما با نهایت اشتباه دست به برگزاری فیزیکی جشنواره های متعدد در سراسر کشور زدیم.

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش افزود: تمامی مدیران و مسئولان باید به فکر سلامت عمومی جامعه باشند و هیچ گاه نباید منافع و سلایق شخصی باعث ایجاد بحران بیشتر در جامعه شود و بی تردید دستگاه های نظارتی باید به صورت جدی مانع از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور تا پایان ریشه کن شدن کرونا شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.