یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

در شرایط نفوذ فرهنگی؛

کارگردان «مسیر معکوس» ویزیتور «فرانسوی‌ها» می‌شود!

ابوالفضل جلیلی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن

سینماپرس: ابوالفضل جلیلی خبر داد که مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره سینمای ایران در «شانتیئی فرانسه» تا 5 روز دیگر تمدید شده است.

به گزارش سینماپرس، این فیلمساز که عضو هیات داوران این رویداد سینمایی است و ریاست هیات داوران بخش ایرانی را بر عهده دارد، به ایسنا گفت که برخی از شرایط مانند همه‌گیری کرونا سبب شده مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 5 روز آینده (دوم اردیبهشت ماه) تمدید شود.

جلیلی هدف از برگزاری این جشنواره را  معرفی استعدادهای تازه ایرانی دانست و در این زمینه توضیح داد: این جشنواره توسط فرانسه و با همکاری انجمن سینمای ایران و فرانسه برپا می‌شود و هدف آن شناسایی استعدادهای تازه سینمای ایران است. به همین دلیل در ترکیب هیات داوران آن علاوه بر چهره‌های سرشناسی مانند رییس کای دو سینما و رییس پیشین مرکز ملی فرانسه، تعدادی تولیدکننده و پخش‌کننده سینما هم حضور دارند تا زمینه برای همکاری‌های مشترک فراهم شود.

او توضیح داد که لازم نیست فیلم‌های شرکت کننده حتما تولیدات تازه باشند و حضورشان در دیگر جشنواره‌ها، محدودیتی برای شرکت در جشنواره سینمای ایران در شانتیئی ایجاد نمی‌کند.   

جلیلی که جزو فیلمسازان تحسین شده ایرانی در خارج از کشور است، ادامه داد: قرار است این جشنواره آبان ماه و به صورت حضوری برگزار شود مگر اینکه تا آن زمان شرایط کرونایی اجازه برگزاری جشنواره حضوری را ندهد.

به گفته او، این جشنواره ویژه فیلم‌های بلند و کوتاه برگزار می‌شود که فیلم‌های کوتاه خارج از مسابقه هستند. ضمن اینکه همه فیلم‌ها با زیرنویس فرانسوی نمایش داده می‌شوند.

پیش از این در فراخوان این جشنواره اعلام شده بود که «در چارچوب پروژه فصل بین المللی هنر هفتم شانتیئی (Saison internationale du ۷ème Art de Chantilly) که هدف آن تبدیل این شهر به یک سکوی بنیادین، مختص به جنبه های مختلف هنر هفتم فرانسه و اروپا و جهان می باشد، شهرداری شانتیئی با مشارکت مجموعه کاخ شانتیئی- بنیاد دومال و مرکز ایران و فرانسه، دفتر گردشگری شهرهای شانتیئی و سانلیس و سینمای الیزه شهر شانتیئی، از پنجشنبه ۴ تا یکشنبه ۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۳ الی ۱۶ آبان سال ۱۴۰۰) اولین دوره فستیوال فیلم ایرانی شانتیئی را برگزار می کند.  

این فستیوال، به کوشش مرکز ایران و فرانسه (سازمان مردم نهاد فرانسوی) و با هدف معرفی دستاوردهای بدیع چهره های نوین هنر هفتم ایران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.