چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

همزمان با ماه مبارک رمضان

با حضور خوانندگان مطرح «اسما الحسنی» شنیدنی می شود

گروه لیله القدر

سینماپرس: گروه هم‌خوانی «لیله القدر» همزمان با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان اثر متفاوت «اسما الحسنی» را با همراهی خوانندگان مطرح کشور منتشر می‌کند.

به گزارش سینماپرس همزمان با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان گروه هم خوانی «لیله‌القدر» اثر متفاوت «اسما الحسنی» را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

این در حالی است که شنیده شده در این اثر متفاوت که طی روزهای آینده به صورت رسمی و گسترده منتشر می‌شود، خوانندگان شناخته شده‌ای چون حسام‌الدین سراج، عبدالحسین مختاباد، سالار عقیلی، سینا سرلک، پیام عزیزی، افشار موذن زاده، عمران طاهری، صادق شیخ زاده، رضا صادقی، محسن ابراهیم زاده در خوانش اثر گروه «لیله‌القدر» را همراهی کرده‌اند.

اعضای گروه هم خوانی «لیله‌القدر» در توضیحاتی پیرامون این قطعه نوشته‌اند:

«ماه، ماه مهمانی؛ میزبان، یگانه خالق هستی؛ مهمان، دل‌های شکسته‌ای که این روزها سفره‌ی بیکران معبود را تمنا می‌کند...

دو بهار در یک بهار، طبق قرار هر ساله و با حلول ماه مبارک رمضان، این بار کاری نو، قطعه‌ای دلنشین و کلامی روح‌نواز و گوش آشنا همان اسماء الهی که سالیان سال با لحظات افطارمان عجین شده، اما با اجرایی متفاوت از گروه بین‌المللی لیله‌القدر و با حضور خوانندگان نام‌آشنای کشور تقدیم به همه عاشقان حضرت معبود.

این قطعه که با تنظیم رضا دربندی و همراهی گروه بین‌المللی لیله‌القدر به سرپرستی جناب آقای صالح دریایی فرد و جمعی از خوانندگان مطرح کشورمان در قالب کلیپی زیبا تولید شده است، به زودی در ماه مبارک رمضان از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت و نوای عاشقی است از زبان هنرمندان با خالق یکتا، پیشکش مهمانان ضیافت الهی.»

گروه هم‌خوانی «لیله‌القدر» از جمله گروه‌های فعال موسیقی مذهبی است که از ۲ دهه پیش فعالیت خود را در حوزه اجرای آثار موسیقایی مرتبط با قرآن و اهل بیت آغاز کرده است. این گروه که در ابتدا به‌عنوان یک مجموعه فعال در حوزه تواشیح مورد توجه مخاطبان قرار گرفت علاوه‌بر اجرای چند زبانه آثارشان سبک جدیدی از هم‌خوانی آثار مذهبی را شکل داده و با به کار گرفتن موسیقی تلاش کردند فضای متفاوتی از اجراهای این چنینی را ارایه دهند.

شیوه‌ای که گروه هم خوانی «لیله‌القدر» طی سال‌های اخیر پیش گرفته، شیوه‌ای رایج در کشورهایی چون لبنان، سوریه، ترکیه و برخی دیگر از کشورهای اسلامی است. ضمن اینکه در سال‌های اخیر و پس از فعالیت مجموعه‌هایی چون «لیله‌القدر» گروه‌های نوظهور دیگری نیز در ایران مشغول به فعالیت شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.