یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۷

حسنی مقدم: سینما نیز مانند سایر بخش های کشور طی ۸ سال گذشته عملکرد رضایت بخشی نداشت/ رئیس جمهور بعدی «شورای عالی سینما» را مجدداً احیاء و راه اندازی کند

سیداحمد حسنی مقدم

سینماپرس: سیداحمد حسنی مقدم کارگردان سینما در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: سینما نیز مانند سایر بخش های کشور طی ۸ سال گذشته عملکرد رضایت بخشی نداشت؛ متأسفانه عملکرد دولت طی این سال ها در هیچ حوزه ای قابل دفاع نبود و به همین علت بخش کثیری از آحاد افراد جامعه نسبت به عملکرد مسئولان دولت انتقادات جدی دارند و به تبع سینماگران هم به عنوان بخشی از جامعه انتقادات خاص خود را نسبت به وضعیت بحرانی هنرهفتم در این سال ها دارند که باید به این انتقادات رسیدگی شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «حماسه دره شیلر» و «محبوبه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تنها اتفاق مثبت سینما در این سال ها ظهور برخی جوانان بود که با فیلم های خوب شان توانستند به عنوان پدیده شناخته شوند البته بی تردید این جوانان هیچ یک با حمایت مسئولان دولتی وارد عرصه فیلمسازی نشدند اما فیلم های خوبی از خود به یادگار گذاشتند که به هر حال به عنوان بخشی از کارنامه فرهنگی و سینمایی این دولت محسوب می شود.

این سینماگر ادامه داد: مشکل اصلی سینما در این سال ها عدم هرگونه حمایت مادی و معنوی عادلانه از سینماگران بود. به خصوص از سال گذشته تاکنون که بحران کرونا گریبان یکایک سینماگران را گرفت نیاز بود تا مسئولان دولت با اهتمام ویژه و دغدغه مندی نسبت به رفع بحران و موانع به وجود آمده در زندگی هنرمندان ورود کنند اما متأسفانه هیچ گام مثبتی در این راستا برنداشتند و سینماگران را مانند عموم مردم به حال خود رها کردند!

حسنی مقدم تأکید کرد: امروزه بیکاری و خانه نشینی درد اصلی سینماگران است و این اتفاق در حالی است که برخی افراد با زدوبندهای فراوان و بعضاً با حمایت های دولت مرتباً مشغول به کار هستند و قطعاً این رفتار تبعیض آمیز و ضدفرهنگی دولت دل هنرمندان را به درد آورده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور آینده کشور برای رشد و توسعه سینمای کشور اظهار داشت: امیدوارم رئیس جمهور بعدی «شورای عالی سینما» را مجدداً احیاء و راه اندازی کند چرا که این شورا دستاوردهای بسیار خوبی داشت و بنده به خاطر دارم که در دولت دهم دستاوردهای بسیار خوبی از خود به جا گذاشت.

حسنی مقدم در پایان اظهاراتش افزود: اینکه رئیس جمهور مستقیماً با سینماگران ارتباط داشته باشد و حرف و درددل های آن ها را از نزدیک بشنوند بسیار مهم و تأثیرگذار است؛ یک رئیس جمهور باید آگاه باشد که امروز عصرز ارتباطات است و سینما به عنوان یک رسانه مهم و اثرگذار می تواند اهداف کشور را در بسیاری از زمینه ها هموار نماید. به خصوص ما نیازمند آن هستیم تا از نظر محتوایی سینمای کشورمان را دچار تحول کنیم، از لودگی و سطحی نگری خارج شویم و دست به تولیدات استراتژیک و راهبردی زده تا از این رهگذر بتوانیم مواهب خوبی برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.