سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

۲۹ فروردین ماه؛

رونمایی از سایت «خانه کاریکاتور ایران»

خانه کاریکاتور ایران

سینماپرس: سایت جدید و اختصاصی «خانه کاریکاتور ایران» با هدف توسعه و تقویت بنیان‌های کارتون و کاریکاتور در بخش‌های مختلف ۲۹ فروردین ماه رونمایی و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «خانه کاریکاتور ایران» به عنوان یکی از مراکز تخصصی کاریکاتور، از ابتدای تأسیس تاکنون تلاش کرده تا زمینه‌ای برای معرفی تجربیات حرفه‌ای و تخصصی هنرمندان این عرصه و گسترش فعالیت‌های نمایشگاهی، پژوهشی و آموزشی مرتبط با آن فراهم کند. در همین راستا سایت جدید و اختصاصی این مرکز با هدف توسعه و تقویت بنیان‌های کارتون و کاریکاتور در بخش‌های مختلفی همچون اخبار، فراخوان‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی، معرفی آثار هنرمندان، اثر روز، نمایشگاه مجازی و … طراحی شده و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ رونمایی و قابل بهره‌برداری خواهد شد.

شهرام بابایی رئیس خانه کاریکاتور ایران درباره این سایت گفت: امروزه رسانه‌های هنری تحت وب، نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد جریان‌های هنری پویا و معرفی هنرمندان خلاق در عرصه‌های ملی و بین‌المللی داشته و در گسترش گرایش‌های متنوع هنرهای تجسمی بسیار تأثیرگذار بوده‌اند. در این میان، معرفی رویدادهای مرتبط با کارتون و کاریکاتور که توأمان بار هنری و مفهومی مضاعفی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و … داشته، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی توضیح داد: با توجه به تحولات و رشد پر سرعت رویدادهای این حوزه و ضرورت آگاهی یابی، اطلاع رسانی و همگام سازی هنرمندان ایرانی برای تعامل با یکدیگر و سایر نقاط جهان، کمبود رسانه‌های تخصصی که همچون مرجعی در اختیار هنرمندان باشد، احساس می‌شود. از این رو خانه کاریکاتور ایران به عنوان یکی از مراکز تخصصی کارتون و کاریکاتور، همواره تلاش کرده تا زمینه‌ای برای معرفی تجربیات حرفه‌ای و تخصصی هنرمندان این عرصه و گسترش فعالیت‌های نمایشگاهی، پژوهشی و آموزشی مرتبط با آن فراهم کند و در همین راستا سایت اختصاصی این مرکز با هدف توسعه و تقویت بنیان‌های کارتون و کاریکاتور طراحی شده و پنجره تازه ای را به روی هنرمندان این عرصه گشوده است.

خانه کاریکاتور ایران در خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت، خیابان گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن (کتابی)، پلاک ۴۴ واقع و نشانی جدید سایت خانه کاریکاتور ایران www.cartoonhouse.ir است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.