سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

در ۹۱ سالگی؛

نویسنده و کارگردان «بدلکار» درگذشت

ریچارد راش

سینماپرس: ریچارد راش نویسنده و کارگردان فیلم نامزد اسکار «بدلکار» در ۹۱ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماپرس، ریچار راش نویسنده، کارگردان و تهیه کننده‌ای که برای فیلم «بدلکار» با نقش آفرینی پیتر اوتول دو بار نامزد اسکار شده بود، در ۹۱ سالگی درگذشت.

به گفته همسرش، راش در خانه اش در لس آنجلس، بر اثر مرگ طبیعی جان باخته است. همسرش متذکر شد که ریچارد راش انگیزه زیادی برای زندگی کردن داشت و به مدت ۱۸ سال با یک قلب پیوندی زندگی کرد.

راش، اولین کار سینمایی خود را در سال ۱۹۶۰ و با ساخت فیلمی برای کمپانی یونیورسال آغاز کرد. او اوایل دوران حرفه‌ای خود فیلم‌هایی مثل «سواران جهنمی» در سال ۱۹۶۷ و «سایک اوت» را در سال ۱۹۶۸ کارگردانی کرد که در هر دوی آن‌ها جک نیکلسون جوان نقش آفرینی کرده است.

راش فیلم سینمایی «سایک اوت» را تنها در ۱۳ روز ساخته است. او در سال ۱۹۷۴ یکی از اولین فیلم‌های هالیوود در ژانر کمدی بادی-کاپ به نام «فریبی و بین» را ساخت.

راش همچنین در سال ۱۹۷۰ فیلم سینمایی «درک روشن» را کارگردانی کرد که یکی از اولین فیلم‌هایی بود که با تمرکز بر جنگ ویتنام ساخته شد.

«بدلکار» فیلمی کمدی در رابطه با اتفاقاتی بود که در پشت صحنه فیلم‌های سینمایی رخ می دهد. راش برای این فیلم تقریبا یک دهه وقت گذاشت و نتیجه آن را با نامزدی در اسکار گرفت. یک نامزدی در بخش فیلمنامه اقتباسی به صورت مشترک با لارنس بی مارکوس و همینطور کارگردانی. او تهیه کننده این فیلم هم بود.

دوازدهمین و آخرین فیلم راش به عنوان کارگردان به فیلم سینمایی «رنگ شب» با بازی بروس ویلیس باز می‌گردد که در سال ۱۹۹۴ اکران شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.