چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

راهکار تحقق شعار سال در سینما و تلویزیون/۳

آقامحمدیان: تا خانه تکانی جدی در حیطه مدیریتی صورت نگیرد موانع موجود در حوزه تولید برداشته نمی شود/ مدیران سینمایی برای افرادی که در جبهه فکری شان نیستند مانع تراشی می کنند

شفیع آقامحمدیان

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: تا خانه تکانی جدی در حیطه مدیریتی صورت نگیرد موانع موجود در حوزه تولید آثار سینمایی برداشته نمی شود! همه ما این روزها منتظر تغییرات بنیادین در حیطه مدیریتی هستیم تا ان شاالله پس از این اتفاق نیکوترین اتفاقات در حوزه مسائل اقتصادی و تولید به ویژه تولید کالای فرهنگی رخ دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «فرار از جهنم» و «راننده سفیر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مقام معظم رهبری طبق سنتی دیرینه هر سال در پیام تبریک نوروزی شان به ملت ایران مبادرت به نامگذاری سال پیش رو می کنند؛ مفهوم شعار امسال که پشتیبانی و از بین بردن موانع است به نوعیدر شعائر سال های قبل نیز مستتر است. ایشان همواره مسئولان را دعوت به از بین بردن موانع کرده اند و امسال صراحتاً با نامگذاری سال ثابت کردند که بزرگترین معضل اساسی امروز کشور موانع موجود در حوزه تولید و فقدان پشتیبانی لازم از تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: متأسفانه تجربه ثابت کرده که بسیاری از مسئولان و مدیران گوش شان به هیچ حرف مثبت و سازنده ای بدهکار نیست و هیچ کار شایسته ای در جهت رفع بحران انجام نمی دهند. برخی مدیران هم واقعاً نمی دانند سرمنشأ مشکلات کشور از کجاست و از همین رو حضرت آقا با صراحت کامل به آن ها در این شعار اعلام کردند مشکلات اساسی ما این است و باید همه موانع از سر راه برداشته شوند تا تولید در کشور رونق بگیرد.

آقامحمدیان سپس با اشاره به مشکلات متعدد در حوزه تولید آثار سینمایی و تلویزیونی تصریح کرد: طی سال های اخیر ما با پدیده بسیار عجیبی روبرو بودیم به نحوی که مدیران سینمایی برای افرادی که در جبهه فکری شان نیستند مانع تراشی می کردند و از همین رو اغلب فیلم هایی که در این سال ها تولید شدند در جهت منافع ملی کشور نبودند و فرهنگ انقلابی و هویت ایرانی-اسلامی در آن ها هویدا نبود.

این سینماگر متذکر شد: فیلم های تولید شده در این سال ها هیچ نفعی برای اسلام و انقلاب نداشتند، روشنگری نمی کردند و تنها مروج افسردگی، سیاهی، یأس، تلخی و تباهی های بسیار بودند که ریشه این روند شوم و ناپسند باید برای همیشه برکنده شود.

کارگردان فیلم سینمایی «مروارید سیاه» تأکید کرد: نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که کسانی که در سینما برای نیروهای متعهد انقلابی موانع تولید ایجاد می کنند برای حفظ منافع خودشان و نزدیکان شان است! چرا که منافع آن ها در این است که بر اساس خط و خطوط غربی ها سینمای کشور را به پیش برانند و نیروهای ولایی و انقلابی را بایکوت و خانه نشین کنند.

وی در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: مرجع فکری جامعه سینما است و از این رو باید فیلم هایی در سینمای کشور تولید شود که مروج اخلاق مداری، ولایتمداری، روحیه انقلابی گری و بر علیه دین زدایی و اسلام هراسی و... باشد. من امیدوارم مدیرانی که به زودی اداره امور فرهنگی و سینمایی کشور را در دست می گیرند افرادی متعهد و انقلابی باشند تا ان شاالله شاهد تحقق شعار ارزنده امسال در سینما و تلویزیون کشور باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.