سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

در پی اعلام استعفای عظیمی میرآبادی عنوان شد؛

شاه حسینی: تغییر متعدد مدیران در نهادهای فرهنگی، امری آفت زا است/ عظیمی میرآبادی یکی از چهره های متعهد، دغدغه مند و انقلابی است که باید قدر امثال او را بدانیم!

سخنرانی انسیه شاه حسینی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در پی اعلام استعفای مهدی عظیمی میرآبادی از مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: تغییر متعدد مدیران در نهادهای فرهنگی، امری آفت زا است! تغییر متعدد مدیران نه تنها امری شایسته در نهادهای فرهنگی نیست که حتی در یک پیازفروشی هم می تواند موجب آفت و آسیب های بسیار شود! بی تردید یک مدیر برای ایجاد تحول مثبت نیازمند داشتن زمان مکفی است و باید به مدیران وقت و زمان و بودجه لازم داده شود تا بتوانند در حوزه مدیریتی شان تغییر ایجاد کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «غروب شد بیا» و «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در کشور ما هنوز درک درستی از حوزه مهم فرهنگ و هنر وجود ندارد. مقوله مهم فرهنگ آنقدر مهم و ارزشمند است که حضرت آقا در خصوص آن نقل به مضمون می فرمایند: «من حاضرم جانم را برای فرهنگ بدهم!» اما متأسفانه مدیران فرهنگی ما هنوز نتوانسته اند درک درستی از این عرصه مهم و حساس داشته باشند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه علت اصلی بی توجهی به مقوله فرهنگی این است که مدیران برنامه ریزی درازمدت ندارند اظهار داشت: ما باید در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری برنامه ریزی هایی در سطح کلان و به صورت درازمدت داشته باشیم. یک مدیر اگر اداره یک نهاد فرهنگی را در دست می گیرد باید برای اداره آن نهاد ۱۰ سال زمان داشته باشد و تغییر زودهنگام مدیران می تواند موجبات تشتت و به هم ریختگی یک نهاد فرهنگی را فراهم آورند.

شاه حسینی تأکید کرد: کسانی که در رأس امور هستند و مدیران را منصوب می کنند باید بدانند هدف شان چیست، به کجا می خواهند بروند، چه چیزهایی را می خواهند دنبال کنند؟ اما افسوس که ما رسما به وضعیتی در اداره نهادهای فرهنگی و هنری دولتی و غیر دولتی مان رسیده ایم که نمی دانیم چه می خواهیم! امروزه وضعیت به گونه ای است که آنچه در نظر گرفته نمی شود مدیریت فرهنگی اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: به قول یکی از شعرا «میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت/ می خواری و مستی ره و رسم دگری داشت/ پیمانه نمی داد به پیمان شکنان/ ساقی اگر از حالت مجلس خبری داشت!

کارگردان فیلم های سینمایی «زیباتر از زندگی» و «پنالتی» در خاتمه اظهاراتش افزود: در هر صورت آقای عظیمی میرآبادی یکی از چهره های متعهد، دغدغه مند و انقلابی است که باید قدر امثال او را بیشتر بدانیم! من نمی دانم ایشان در دوران مدیریت شان در انجمن سینمای انقلاب دفاع چه کردند و چه نکردند اما آنچه مهم است اینکه دوره مدیریتی ایشان بسیار کوتاه بود و در این دوران کوتاه نمی شد کار جدی انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.