سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

راهکار تحقق شعار سال در سینما و تلویزیون/۲

اصغری: مشکلات متعدد و هزینه های سرسام آور فیلمسازی را بسیار دشوار کرده است/ تلویزیون به جای خرید و پخش فیلم های خارجی از تولید فیلم های ارزشی و استراتژیک حمایت کند!

ابراهیم اصغری در هفتمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: مشکلات متعدد و هزینه های سرسام آور فیلمسازی را بسیار دشوار کرده است به خصوص فیلم های ارزشی و استراتژیک هنگام تولید با موانع بسیار جدی تری روبرو می شوند که امید است در راستای تحقق این شعار مهم یکایک مدیران و مسئولان تدبیری اندیشه کنند تا با مانع زدایی بتوانیم شاهد تولید انبوه آثار سینمایی و تلویزیونی ارزشمند در کشورمان باشیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «اشنوگل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قطعاً دلیلی که حضرت آقا این نامگذاری را برای سال جاری انجام دادند این است که بخش های مهمی از کشور وضعیت شان در زمینه تولید راضی کننده نبوده اند. بی تردید مثل سایر مراکز فرهنگی و اقتصادی سینما و تلویزیون هم باید در رسیدن به این شعار مهم گام بردارند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: در عرصه سینما و تلویزیون شاهد مشکلات زیادی بر سر راه فیلم ها هستیم که علاوه بر مشکلات مالی و هزینه های سرسام آوری که فیلمسازی را بسیار سخت کرده اختصاصاً برای فیلم های ارزشی شاهد موانع جدی تری هستیم.

اصغری با بیان اینکه یکی از پشتیبانی های مهمی که می توان از فیلم های ارزشی و استراتژیک کرد این است که دستگاه های نظامی از تولید این آثار حمایت ویژه داشته باشند اظهار داشت: بی تردید ما اگر به همین شکل پیش برویم قطعاً سینمای ارزشی روز به روز حضورش کمرنگ تر می شود و نیاز است در بخش پشتیبانی و مانع زدایی اقدامات ویژه ای انجام شود.

وی سپس به نقش کلیدی تلویزیون در راستای تحقق این شعار ارزنده اشاره کرد و گفت: تلویزیون به جای خرید و پخش فیلم های خارجی از تولید فیلم های ارزشی و استراتژیک حمایت کند! بی شک تلویزیون نسبت به سینما وظیفه مهمتری دارد؛ در سال های گذشته ما شاهد بودیم که در بخش حمایت از تولیدات فاخر اقداماتی توسط سازمان صدا و سیما صورت گرفته اما این اقدامات بسیار اندک است.

اصغری در پایان این گفتگو تأکید کرد: بودجه ای که تلویزیون به خرید فیلم های خارجی اختصاص می دهد از بنیان اشتباه است و این بودجه باید در سبد حمایت و تولید فیلم های داخلی و سینمایی قرار بگیرد. تلویزیون باید همت والایی کند و آنتن آن باید از فیلم های با کیفیت پر باشد که اگر این اتفاق صورت بگیرد آمار مخاطبان رسانه ملی نیز بالا می رود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.