چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

در قالب طرح «نمایش‌نما»؛

اکران بیش از ۷۰ فیلم‌تئاتر از سوی «کانون پرورش فکری» در سال ۱۳۹۹

مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: بیش از ۷۰ فیلم‌تئاتر در قالب طرح «نمایش‌نما» از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۹ اکران شد.

به گزارش سینماپرس، با توجه به شیوع ویروس کرونا، طرح نمایش‌نما از مرداد ۱۳۹۹ با اکران بیش از ۳۴ عنوان فیلم‌تئاتر آغاز شد و هر روز یک فیلم از آثار ۵۰ سال تئاتر کودک و نوجوان در گیشه فروش نمایش‌های مجازی منتشر شد.

این فیلم‌ها در پایگاه مجازی کانون به نشانی th.kpf.ir با یک ‌سوم قیمت بلیت برای عموم مخاطبان و با ۴۰ درصد تخفیف برای مدارس و آموزشگاه‌ها قرار گرفت.

با توجه به استقبال مخاطبان، این طرح در گامِ دوم خود به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر از ماه بهمن با ۶ فیلم‌تئاتر دیگر، اکران خود را در روزهای چهارشنبه ادامه داد.

طرح نمایش‌نما در گامِ سوم نیز به مناسبت نوروز ۱۴۰۰، از ۲۹ اسفند با ۷ فیلم‌تئاتر میهمان خانه‌های کودکان و نوجوانان خواهد شد.

بر اسای این خبر، طرح «نمایش‌نما» با ۲۵ اکران در مناسبت‌های ملی و مذهبی، فرصت بهره‌مندی از اکران رایگان را برای مخاطبان فراهم کرد و در این میان می‌توان اکران ۷ فیلم‌تئاتر و ۷ فیلم نقالی در هفته ملی کودک را نام برد.

فیلم‌تئاتر «ن مثل نظم» به مناسبت روز دانش‌آموز، «شبان یلدا» به مناسبت شب یلدا، «ابریشم» و «کوکوی گردن دراز» به مناسبت روز جهانی معلولان و «طفل و تیر و تشنگی» به مناسبت اربعین حسینی اکران رایگان شدند.

نقالی «روایت‌های عاشورایی» شامل ۳ نقل و ۳ پندنامه عنوان ویژه‌برنامه سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) بود که از سوی محمدرضا معجونی در دهه نخست محرم، در پایگاه کانون و دیگر فضاهای مجازی به صورت رایگان در اختیار عاشقان اهل بیت قرار گرفت.

بر اساس این خبر، از دیگر برنامه‌های این مرکز حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی بود. از جمله چهار نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری با عنوان‌های «دنیای خیال‌انگیز من»، «گورخر سیاه»، «هدیه کوچولو» و «حیاط خانه ما» به بخش مرور هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک راه یافتند.

همچنین نمایش «ژنرال‌ها» و «آرزوی یک موش کور» به هفدهمین جشنواره سراسری مقاومت راه پیدا کردند.

سفارش نگارش نمایش‌نامه به نویسندگان مطرح حوزه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان همچون عباس جهانگیریان، محمد عاقبتی، نسرین خنجری و... برای انتشار و تولید آثار باکیفیت نمایش‌نامه کودک و نوجوان از دیگر فعالیت‌های این مرکز در سال ۹۹ بود.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دو سالن تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان با ۵۰ سال سابقه تاکنون بیش از ۲۵۰ نمایش را از هنرمندان برجسته تئاتر کودک و نوجوان به صحنه برده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.