دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی؛

«داود فتحعلی‌بیگی» دبیر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شد

داود فتحعلی‌بیگی

سینماپرس:با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی داود فتحعلی‌بیگی دبیر بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی شد.

به گزارش سینماپرس، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی طی حکمی داود فتحعلی‌بیگی را به عنوان دبیر بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی معرفی کرد.

در متن این حکم چنین آمده است:

«نمایش ایرانی به عنوان یکی از سرمایه‌های معنوی ایران اسلامی واجد قابلیت‌های ارزشمندی است که جهان نمایش را شیفته خود می‌کند و هنرمندان بزرگ از سراسر دنیا را مفتون سحر دلنشین‌اش می سازد.

این گونه ناب نمایشی با لحن دلنشین اش، با بیان اصیل‌ترین خصایص انسانی به دنبال نمایاندن جهانی روشن و پاک و زدودن ناراستی‌ها و ناپاکی‌هاست.

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پنجره پر امیدی است به چشم‌انداز روشن هنر نمایش ایرانی با گونه‌های متنوع و ناب‌اش.

نظر به کسوت ارزشمند، تخصص، تجربه و دغدغه شریف جنابعالی در حوزه نمایش‌های ایرانی و مذهبی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی» منصوب می‌شوید.

امید که با یاری پروردگار و همراهی اهالی محترم خانواده بزرگ نمایش‌های ایرانی شاهد برگزاری شایسته این رویداد ارجمند نمایشی باشیم.

شایسته است با توجه به شرایط اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا واولویت صیانت از سلامت هنرمندان عزیز و مخاطبان محترم، با نظر به بنیان‌های اصیل نمایش‌های ایرانی و عنایت ویژه به نوآوری و روزآمدی در این ساحت هنری برای برنامه‌ریزی های لازم و اجرای شایسته جشنواره با بهره‌گیری از مشاوره و همراهی هنرمندان و صاحبنظران نمایش ایرانی و به ویژه جوانان تحصیل کرده و خلاق اقدام نمایید.»

داود فتحعلی‌بیگی چهره شناخته‌شده عرصه نمایش‌های ایرانی است که علاوه بر سال ها فعالیت‌های هنری در مقام پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشتر نیز در ادوار مختلف دبیر این رویداد ملی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.