شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک:

یکی از کارکردهای جشنواره، نمایش توانمندی‌ها و تولیدات هنرمندان در طول یک سال در حوزه‌های مختلف است

هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک

سینماپرس: مهدی حاجیان اظهار امیدواری کرد که نمایش های عروسکی در سال آینده برای عموم مردم اجرا شوند.

به گزارش سینماپرس، مهدی حاجیان دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره این جشنواره و قدمت عروسک‌ها گفت: عروسک‌های ملی و شیوه‌های سنتی نمایش عروسکی مانند خیمه شب بازی، خمره بازی و موارد شبیه کرسی بازی، پیشینه بسیار کهن در نمایش عروسکی و نمایش‌های ملی ما دارند.

وی اظهار داشت: در این عرصه اساتید برجسته و شاگردان توانایی وجود دارند که آموزش و تجربه را در آثار این هنرمندان شاهد هستیم.

وی در خصوص ضرورت برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی گفت: یکی از کارکردهای جشنواره اطلاع رسانی و به نوعی نمایش توانمندی‌ها و تولیدات هنرمندان در طول یک سال در حوزه‌های مختلف است.

وی در ادامه افزود: در ادوار گذشته شاهد حضور گروه‌های نمایشی از کشورهای مختلف بودیم که این امر موجب تبادل تجربیات و مواجهه با فرهنگ‌های جدیدی از فرهنگ نمایش‌های عروسکی در جهان بود که به دلیل شرایط کنونی امسال این امر محقق نشد؛ البته رایزنی‌هایی با برخی گروه‌های خارجی انجام گرفته که شاهد آثار این هنرمندان در فضای مجازی جشنواره باشیم.

حاجیان بیان کرد: امسال به جهت شرایط کرونا و با توجه به تصمیمات شورای سیاست گذاری هجدهمین جشنواره تئاتر نمایش عروسکی مبارک، تمامی بخش‌های جشنواره در بستر فضای مجازی ارائه خواهد شد.

دبیر جشنواره تصریح کرد: امید داریم که در سال آتی با حمایت مدیر کل هنرهای نمایشی شاهد حمایت از آثار هنرمندان ایرانی باشیم که بتوانند هر کدام در شهر خود اجرای عمومی داشته باشند.

حاجیان در پایان گفت: به جهت اینکه در حوزه تئاتر اطلاع رسانی‌ها ضعیف است، من از مردم شریفمان و خانواده‌های محترم دعوت می‌کنم که نمایش‌های عروسکی را در ایام جشنواره که دهم تا هفدهم اسفند ماه است، در بسترهای ارائه آثار شامل تلویزیون تئاتر ایران، سایت تیوال، سایت هاشور و سایت نمایش نت دنبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.