چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا؛

احتمال برگزاری «بازار فیلم کن» زودتر از جشنواره کن

جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹

سینماپرس: مسئولان جشنواره فیلم کن احتمال برگزاری بازار مجازی فیلم کن، پیش از آغاز این رویداد را بررسی می‌کنند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، از آنجا که همه گیری بیماری کرونا همچنان ادامه دارد و برنامه ریزی برای برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم کن در ماه ژوئیه را به چالش می‌کشد، احتمال می‌رود امسال بخش بازار جشنواره کن که معمولا همزمان با این رویداد برگزار می‌شد، قبل از برگزاری این رویداد در ماه می‌ یا ژوئن برگزار شود و نمایش فیلم‌ها در این بازار آغاز شود.

پیلارد کارگردان اجرایی مارشه دو فیلم (بازار فیلم کن) به هالیوود ریپورتر اعلام کرد که در حال بررسی این گزینه است و در این رابطه با فروشندگان و توزیع کنندگان فیلم‌ها در حال مذاکره و صحبت است. تاکنون تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

این دوره جشنواره قرار بود از ۱۱ تا ۲۲ می‌ سال گذشته برگزار شود که اکنون به ۶ الی ۱۷ ژوئیه تغییر پیدا کرده است. این تغییرات باعث می‌شود جشنواره کن با رویدادهای دیگری مثل ونیز و تورنتو برای نمایش‌ جهانی به طور همزمان رقابت کند.

جشنواره فیلم کن مجبور شد دوره گذشته را به دلیل اولین موج شیوع ویروس کرونا لغو کند. به نظر می رسد پیشروی بحران کووید ۱۹ همچنان می‌تواند تاریخ برگزاری این جشنواره در ماه ژوئیه را تغییر دهد.

حتی اگر جشنواره کن به صورت فیزیکی و حضوری در ماه ژوئیه برگزار شود، این تاریخ برای بازار کن بسیار دیر است؛ چرا که تهیه کنندگان و ماموران فروش تمایل دارند پروژه‌ها را زود ارائه دهند تا فیلم‌های نا تمام، فرصت فیلمبرداری و فیلم‌های تکمیل شده، فرصت اکران در تابستان را از دست ندهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.