چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

در نشست نقد و بررسی مطرح شد؛

«خانه ما»از جهات مختلف یک الگوی ایرانی اسلامی است

مسابقه تلویزیونی «خانه ما»

سینماپرس: مشاور علمی مستند مسابقه «خانه ما» با اشاره به ایده کسب و کار ۴۸ ساعته در این برنامه عنوان کرد می‌توان به درستی مشارکت بین نسلی را به شکلی واقعگرایانه در این مستند مسابقه دید.

به  گزارش سینماپرس، نشست نقد و بررسی مستند مسابقه «خانه ما» روز سه شنبه ۱۲ اسفند از منظر کارآفرینی و سواد مالی با حضور سازندگان این مسابقه و به میزبانی مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست عادل پیغامی اقتصاددان و مشاور علمی مستند مسابقه «خانه ما» با اشاره به اینکه این مستند مسابقه تجربه‌ای جدید در این حوزه است، گفت: مستند مسابقه «خانه ما» به نظر بنده اولین کاری است که از صدا وسیما پخش می شود که ویژگی‌های مستند بودن و واقع گرایی را داراست و پیش از این مشابه آن را نداشتیم مخصوصا که این مسابقه توانسته با بخشی از مهارت های زندگی عجین شود.

وی ادامه داد: این مسابقه را می توان از جهات مختلف به عنوان یک الگوی ایرانی اسلامی نام برد که این نمونه کاملا با مولفه ها و مصادیق ایرانی با رعایت تمام ابعاد فرهنگی ارزشی اسلامی که ما در کشورمان داریم همخوانی دارد.

پیغامی یکی دیگر از مولفه های موجود در این مستند مسابقه را مشارکت بین نسلی خواند و گفت: شما می‌توانید خیلی نرم و زیرپوستی مشارکت بین نسلی را واقعگرایانه در مستند مسابقه «خانه ما» ببینید. مشارکت بین نسلی سازنده و موثر که به راحتی در رسانه ها نمی‌توانید ببینید.

وی با اشاره به ساخت فصل دهم این مسابقه در روزگار شیوع کرونا گفت: دوران کرونا نشان داد که سازندگان این برنامه چقدر انعطاف و خلاقیت بالایی دارند چرا که کرونا به راحتی می توانست تولید این برنامه را متوقف کند اما سازندگان توانستند بدون اینکه ریتم مسابقه به این دلیل دچار اختلال شود با وجود محدودیت ها این برنامه را پیش ببرند.

در بخش دیگر این نشست احسان عمادی نویسنده مستند مسابقه «خانه ما» اظهار کرد: فصل دهم با وجود کرونا فصل ویژه‌ای بود که فرم خاصی را می‌طلبید که ما در فصل‌های قبلی آن را تجربه نکرده بودیم مثلا بخش زیادی از گفتگوهای خانواده ها به صورت مجازی انجام می‌شد و هر خانواده در یک شهر بود و محدودیت‌های ناشی از کرونا دست و پای تیم سازنده را برای پیاده کردن چالش‌ها بسته بود.

عمادی با اشاره به چالش کسب و کار در مستند مسابقه «خانه ما» بیان کرد: مهمترین بخش این چالش محدودیت زمانی و هزینه ای بوده که به خانواده ها در قالب مسابقه می دهیم که این محدودیت ها به دلیل اینکه خانواده ها قبلا کسب و کار خانوادگی نداشتند کار را برای آنها سخت می کرد.

پیغامی در پایان با اشاره به ایده کسب و کار ۴۸ ساعته که شرکت کنندگان مسابقه «خانه ما» در آن به کسب درآمد می پردازند، اظهار کرد: می توان این ایده را برند و تکثیر جهانی کرد اما این ایده را می توان در قالب برنامه ای دیگر آموزش داد و به ابعاد مختلف آن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.