سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

برای ساخت فیلم‌های جدید؛

پروژه‌های برادران کوئن و سودربرگ در فهرست دریافت سوبسید

فیلم صورت زخمی

سینماپرس: کمیسیون فیلم کالیفرنیا اسامی آخرین گروه از دریافت‌کنندگان اعتبار مالیاتی فیلم این ایالت را اعلام کرد. در این فهرست از برادران کوئن تا استیون سودربرگ، ریس ویترسپون و جیسون بیتمن جای دارند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، در مجموع ایالت کالیفرنیا ۸۶.۹ میلیون دلار برای حمایت از ۲۲ پروژه اختصاص داده است که «صورت زخمی» یونیورسال از جمله آنهاست. این فیلم را لوکا گوادانینو بر مبنای فیلمنامه‌ای از جوئل و ایتن کوئن می‌سازد. برای این فیلم سوبسید ۹.۸ میلیون دلاری در نظر گرفته شده است.

در این دوره یونیورسال بیشترین حمایت‌ها را دریافت کرده که شامل سه پروژه از چهار پروژه بزرگ حاضر در این لیست است. فیلمی که ویتراسپون به عنوان تهیه کننده آن شناخته شده و با اقتباس از کتابی درباره زنان سرباز در افغانستان است نیز در فهرست جای گرفته است.

با این حال بزرگ‌ترین پروژه حاضر در این فهرست متعلق به نتفلیکس و «سیل می‌آید» به کارگردانی بیتمن با دریافت ۱۳.۸ میلیون دلار سوبسید است. نتفلیکس ۷.۶ میلیون دلار برای «دوره من» که یک کمدی با بازی کوین هارت است نیز دریافت می‌کند.

«کیمی» فیلم جدید استیون سودربرگ نیز ۳.۱ میلیون دلار سوبسید می‌گیرد. فیلم زندگینامه‌ای به کارگردانی اوا لانگوریا نیز اعتبار ۴.۴ میلیون دلاری گرفته است.

کالیفرنیا هر سال ۳۳۰ میلیون دلار اعتبار مالیاتی به پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی می‌دهد. در طول سال با انتشار چند فهرست به تناوب اسامی این پروژه‌ها که از اعتبار برخوردار شده‌اند اعلام می‌شود.

آخرین گزارش کمیسیون فیلم کالیفرنیا در ماه دسامبر گذشته نشان داد در دوره پنج ساله ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ حدود ۵۵ درصد اعتبارها به پروژه‌هایی تعلق گرفته که در اختیار سفیدپوست‌ها بوده است. ۱۳ درصد لاتین‌تبارها، ۶ درصد سیاه‌پوست‌ها، ۳ درصد آسیایی‌تبارها و ۲۲ درصد از دیگر جوامع نیز از این اعتبارها برخوردار شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.