یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

آرزوی بازیگران سینما و تلویزیون در سال نو - بخش اول

پایان کابوس کرونا، رفع مشکلات اقتصادی و اهتمام بیشتر مدیران برای رشد و تعالی عرصه فرهنگ و هنر؛ آرزوهای سینماگران در سال ۱۴۰۰!

آرزوی بازیگران سینما و تلویزیون در سال نو - بخش اول

سینماپرس: همزمان با فرا رسیدن سال جدید، سینماپرس با تعدادی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره آرزوهایشان در سال جدید گفتگو کرد که مروری بر آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش سینماپرس نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که امروزه همچنان هزاران سال گذشته با شور و اشتیاق خاصی در میان مردم ایران و برخی از کشورهای فارسی زبان گرامی داشته می شود. در اسلام و به ویژه آیین تشیع نیز به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده است و برای گرامی داشتن آن تاکیدات فراوانی صورت گرفته است. مردم ایران همه ساله از یک ماه مانده به نوروز با آیین های باشکوهی همچون خانه تکانی،  گستراندن سفره هفت سین و امثالهم به استقبال بهار می روند...

سینماپرس برآن شد تا همزمان با نوروز ۱۴۰۰ با هنرمندان راجع به آرزوهایشان در سال جدید به گفتگو نشسته و از آرزوهای آن ها جویا شود. از همین رو با ۶ تن از بازیگران سینما و تلویزیون کشور آقایان و خانم ها: ایرج راد، امین زندگانی، ستاره اسکندری، سیامک اطلسی، آتش تقی پور و زهره حمیدی به گفتگویی کوتاه نشستیم که ماحصل این گفتگوها را در ذیل می‌توانید مرور کنید.

*********************************

ایرج راد بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره آرزوهایش به سینماپرس گفت: بی تردید امروزه نه تنها در کشور ما که در سراسر جهان آرزوی همه انسان ها در درجه اول این است که تکلیف کرونا روشن شود و بتوانیم شاهد پایان این ویروس مرموز، منحوس که زندگی مان را دچار کابوس دائمی کرده است باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه حوزه فرهنگ و هنر به شدت به حال خود رها شده و مدیران فرهنگی و هنری هیچ اهتمامی برای برون رفت این حوزه مهم و اثرگذار از این مشکلات عدیده ندارند. جلوی بسیاری از فعالیت ها گرفته شده و هنرمندان نمی توانند با فراغ بال کار و فعالیت داشته باشند. کارهای فرهنگی و هنری به ویژه هنر ارزنده تئاتر طی یک سال اخیر به شدت با معضلات پیچیده ای روبرو بوده و من امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر شاهد وضعیتی ومطلوب باشیم.

راد سپس با بیان اینکه مدیران فرهنگی باید از تمامی هنرمندان حمایت مادی و معنوی کنند اظهار داشت: مشکل اساسی ما طی سال های اخیر این بوده که مدیران فرهنگی اهمیتی به مسائل فرهنگی و هنری نمی دادند و امکاناتی که باید در اختیار هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر قرار می دادند را هرگز در اختیار آن ها نمی گذاشتند.

وی تصریح کرد: متأسفانه ما نه تنها شاهد حمایت مدیران از هنر و هنرمندان نبودیم که بسیاری مسائل سد راه هنرمندان بوده و مدیران رسما جلوی گسترش فضای فرهنگی و هنری را گرفته اند. در حال حاضر معیشت بخش کثیری از هنرمندان به شدت دچار مخاطره شده و زندگی های زیادی در آستانه فروپاشی است و من امیدوارم در سال ۱۴۰۰ شاهد شرایطی در شأن هنرمندان باشیم.

امین زندگانی دیگر بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر کشور نیز در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: همه چیز در جهان به اقتصاد وابسته است؛ پس در وهله اول نیاز باید مشکلات اقتصادی حل شود. وقتی مشکل اقتصادی نباشد همه چیز راه می افتد. به عنوان مثال در همین حوزه فعالیت ما یعنی حوزه فرهنگ و هنر نیز همه چیز وابسته به اقتصاد است، وقتی اقتصاد خوب باشد مردم به تئاتر و سینما می روند، کتاب می خرند و کنسرت می روند.

زندگانی خاطرنشان کرد: من امیدوارم به زودی شاهد تحول خوب و مثبتی در تمامی ارکان کشورمان باشیم. متأسفانه در حال حاضر که اصلا مدیریتی وجود ندارد! ‌ یک زمان ما می گفتیم کشور دچار سوء مدیریت شده اما حالا چیزی که مشاهده می کنیم این است که اصلا مدیریتی در کار نیست. در هر صورت آرزوی بنده در سال جدید درخشش اقتصاد کشور است تا ان شاالله زندگی همه مردم از این رهگذر بتواند به یک آرامش نسبی برسد.

ستاره اسکندری نیز در این خصوص به سینماپرس گفت: این روزها اینقدر ههمه ما غمگین هستیم که رسما دیگر برای مان آرزویی باقی نمانده و اگر اندک آرزویی هم همچنان ته قلب های مان باشد احتمال برآورده شدن آن وجود ندارد. این روزها دیگر همه چیز شبیه به حسرت شده! ‌ من واقعا ترجیح می دهم در سال جدید بیش از تلخی نکنم اما نمی توانم منکر این شوم که دیگر آرزویی ندارم و همه چیز برایم یک حسرت بزرگ است!

سیامک اطلسی بازیگر پیشکسوت نیز به سینماپرس گفت: اولین و آخرین آرزوی من در سال جدید از بین رفتن ویروس منحوس کرونا است که زندگی همه مردم را تحت الشعاع خود قرار داده است و امیدوارم این آرزو هرچه زودتر با عنایت حضرت حق محقق شود.

آتش تقی پور نیز در این راستا به سینماپرس گفت: سال ۱۳۹۹ اینقدر سال افتضاح و دردناک و پر از غم و غضه و تلخی و بیماری و گرانی و مشکلات پیچیده بود که فقط می گویم ای سال برنگردی بری دیگه برنگردی... من در روزهای آغازین سال جدید فقط آرزوی این را دارم که دیگر دردهای سال ۱۳۹۹ هرگز و هرگز تکرار نشوند.

زهره حمیدی دیگر بازیگر پیشسکوت سینما و تلویزیون نیز در این باره به سینماپرس گفت: بی تردید من هم مانند اغلب هم میهنانم آرزویم این است معضل کرونا تمام شود و سلامتی به جامعه برگردد. این مهمترین خواسته هر انسانی است که این بیماری از بین برود و این اتفاقات تلخ سال ۹۹ تکرار نشود و مردم در سلامت کامل باشند. وقتی سلامتی باشد بقیه چیزها حل می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.