چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

مشکلات سینماگران در آستانه سال نو/۲

زرین دست: مسئولان دولت بهانه «کرونا» و «تحریم» را کنار بگذارند و دغدغه مندانه معضلات مردم و سینماگران را حل کنند

علیرضا زرین دست

سینماپرس: علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشکسوت سینما در خصوص مشکلات معیشتی و رفاهی سینماگران در آستانه سال نو گفت: مسئولان دولت بهانه «کرونا» و «تحریم» را کنار بگذارند و دغدغه مندانه معضلات مردم و سینماگران را حل کنند؛ تا زمانی که این بهانه ها وجود دارد و مسئولان با توسل به این بهانه ها از انجام کارهایی که وظیفه شان است سر باز می زنند هیچ دردی از مردم و سینماگران که بخشی از جامعه هستند درمان نخواهد شد.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «کفش هایم کو؟» و «تسویه حساب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه هنرمندان بسیاری دچار مشکلات حاد در زندگی شان هستند. بنده شخصاً با بسیاری از اهالی سینما در صنف ها و رشته های مختلف برخورد داشته ام که حتی در تأمین معاش اولیه زندگی شان هم دچار بحران هستند و وضعیت زندگی شان بسیار بغرنج است و در حد توان خودم کمک کردم تا بخشی از مشکلات شان را برطرف کنم اما این وظیفه مسئولان سینمای است که تدبیری عاجل برای بهبود وضعیت معیشتی سینماگران داشته باشند.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه معضلات معیشتی و رفاهی تنها به سینماگران خلاصه نمی شود و امروزه جامعه به صورت جدی دچار بحران شده اظهار داشت: آنچه ما شاهدیم اینکه در وزارتخانه های مختلف دغدغه ای برای رفع بحران زندگی مردم وجود ندارد و گویا اصلاً دولتمردان همه چیز را به حال خود رها کرده اند. نکته مهم آنجا است که مسئول در حالی دم از مشکلات تحریم و کرونا می زنند که گاهی اوقات شاهدیم برای انجام کارهای بیهوده هزینه کردهای میلیاردی انجام می دهند در صورتی که می توانند هزینه های زائد را صرف بهبود زندگی مردم کنند.

وی تأکید کرد: امیدوارم هرچه سریع تر برای این مدیریت و شیوه اداره کشور فکر اساسی صورت گیرد و تصمیمات درستی در تمامی زمینه ها گرفته شود. مسئولان دولت باید مردم را مدد کنند تا بتوانیم این بحران جدی را پشت سر بگذاریم و از این معضلات اساسی رهایی پیدا کنیم.

زرین دست در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: امیدوارم امسال در این بحران کرونا و با توجه به بیکاری گسترده سینماگران عیدی وزارت ارشاد به صورت یکسان و عادلانه میان یکایک اهالی سینما تقسیم شود تا همه هنرمندان بتوانند شب عید حداقل های زندگی شان را فراهم کنند. همچنین آرزو می کنم در سال پیش رو سینما از شر به دور و سر راهش خیر و شادی باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.