سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۴

فیوضی: سیر نفوذ بیگانگان در فضای فرهنگی کاملاً مشهود است/ بسیاری از فیلمسازان در ظاهر عنوان مستقل دارند اما در اصل وابسته برخی سفارتخانه ها هستند!

مهدی فیوضی

سینماپرس: مهدی فیوضی تهیه کننده و کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: بنده از سال های آغازین برگزاری جشنواره فیلم فجر تاکنون این رویداد را رصد کرده ام و باید عنوان کنم سیر نفوذ بیگانگان در سیستم فضای فرهنگی کشور و به ویژه سینما و تلویزیون کاملاً مشهود است و به خصوص طی سال های اخیر شاهد تولید و نمایش برخی فیلم ها بوده ایم که از بنیان مشکلات جدی محتوایی داشته اند و مشخص نیست با کدام درایتی تولید شده اند!

کارگردان فیلم های سینمایی «نفوذی» و «محرمانه تهران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بسیاری از فیلمسازان در ظاهر عنوان مستقل دارند اما در اصل وابسته برخی سفارتخانه ها هستند و در واقع این بیگانگان و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اند که به آن ها خط و بودجه می دهند و متولیان ما در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی نیز به راحتی از آن ها حمایت می کنند.

وی سپس با تأکید بر اینکه حمایت مدیران فرهنگی از این نوع فیلمسازان یا از روی بی بصیرتی مسئولان است یا اینکه آن ها نیز خودشان عامل نفوذی دشمن و همدست با بیگانگان هستند اظهار داشت: طی سال های اخیر ما به کرات شاهد بودیم که دشمنان روی برخی جوانان سرمایه گذاری های مادی و معنوی زیادی کرده اند و با خط دهی به آن ها، اوضاع سینما را به کلی آشفته کرده اند. برخی فیلمسازان که اصلاً شناخته شده نبودند طی این سال ها با تولید فیلم های سیاه و تلخ به سرعت مشهور شدند و این اتفاق بسیار تلخ است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: گاهی اوضاع سینما به شدت از کنترل خارج می شود به عنوان مثال ما در سال های اخیر شاهد نمایش فیلم هایی در جشنواره فجر انقلاب بوده ایم که حتی احکام قرآن را نیز زیر سوأل می بردند و مباحث اخلاقی و ارزش های ملی و اسلامی که در رشد جامعه اسلامی بسیار اثرگذار است را به سخره می گرفتند.

فیوضی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما نباید فراموش کنیم فیلم ها و فیلمسازانی که یأس و ناامیدی و فضای تیره و تار از ایران اسلامی نشان می دهند همگی پیرو خط نفوذ هستند و این مسأله ای است که متولیان فرهنگی باید هرچه سریع تر جلوی گسترش اش را بگیرند و بیش از این به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اجازه یکه تازی در عرصه فرهنگ و هنر را ندهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.