شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۱

شاه حسینی: از مدیران سینمایی این دولت چه انتظاری جز ترویج سیاهی، یأس و ناامیدی دارید؟

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: از مدیران سینمایی این دولت چه انتظاری جز ترویج سیاهی، یأس و ناامیدی دارید؟؛ آن ها کار خودشان را به خوبی انجام داده اند و اتفاقا در مأموریتی که داشتند موفق عمل کرده اند!‌ ما اگر ترویج سینمای سالم، خانوادگی، ارزشی و انقلابی را در آثار به نمایش درآمده جشنواره فجر انقلاب می دیدیم باید متعجب می شدیم چرا که مدیران سینمایی ثابت کرده اند هیچ گونه همسویی با این مضامین ندارند!

کارگردان فیلم های سینمایی «غروب شد بیا» و «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از نگاه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران سازمان سینمایی کنونی، سینما همان چیزی است که در جشنواره فیلم فجر انقلاب امسال شاهدش بودیم!

وی با بیان اینکه اگر فیلم های ارزشی، با محوریت مقاومت، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و... در جشنواره حضور پررنگ داشتند و در بخش های اصلی این رویداد کاندید می شدند باید متعجب می شدیم متذکر شد: وضعیت امروز سینمای کشور به مثابه آن است که ما در یک نهر روان یک سطل رنگ قرمز بریزیم و سپس پایین این نهر بایستیم و از خودمان سوأل کنیم چرا رنگ آب قرمز شده است!

شاه حسینی خاطرنشان کرد: طبیعی است که فیلم ارزشی و مهمی مانند «تک تیرانداز» که به زندگی یکی از شهدای بزرگ دوران هشت سال دفاع مقدس می پردازد توسط مدیران وقت سینمایی، سیاست گذاران سینما و هیأت داوران جشنواره دیده نمی شود و در رشته های اصلی جشنواره که لیاقت آن را دارد کاندید نمی شود چرا که آن ها با این نوع سینما هیچ قرابت و همسویی ندارند و نمی خواهند بگذارند که اصلا این گونه آثار دیده شود!

این سینماگر تأکید کرد: ان شاالله به زودی روزهای سفید به سینما باز می گردند و ما شاهد توجه ویژه به سینمای استراتژیک و ارزشی خواهیم بود که متأسفانه طی سال های اخیر به شدت مورد بی مهری قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.