جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

حاشیه نگاری از پنجمین روز فجر سی و نهم؛

از حضور بدون ماسک فیلمساز معروف در سینمای رسانه ها و گسترش موج اعتراضات نسبت به برگزاری فیزیکی جشنواره فجر تا انتقاد شدید از سطح پایین کیفی آثار

پنجمین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: پنجمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه های بسیاری همراه بود؛ بهروز افخمی کارگردان سینما از محدودیت‌های کرونا به شدت انتقاد کرد و آنها را ابلهانه خواند؛ وی که بدون ماسک در برج میلاد که به عنوان محلی اصلی استقرار اهالی رسانه شناخته می شود حضور پیدا کرده بود تحمیل کردن ماسک به مردم را کاری غلط دانست! انتشار ویدیوی مصاحبه این سینماگر بدون ماسک در برج میلاد موجی از انتقادات اهالی رسانه، هنرمندان و صاحب نظران را در پی داشت و همه یک صدا از مسئولان برگزاری جشنواره به ویژه دبیر این رویداد خواهان پاسخگویی جدی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جشنواره شدند و تأکید کردند مسئولان جشنواره باید به صورت جدی با هر فردی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند برخورد قاطعانه داشته و از ورود وی به محل برگزاری جلوگیری نمایند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس سپیده گلچین در این باره نوشت: «آقای افخمی، شما حضورت اونجا غلطه، مصاحبه باهات غلطه، اینکه چرا راه دادنت بدون ماسک غلطه، اینکه تو کاری که تخصص نداری با قاطعیت حرف میزنی غلطه، کلا شما غلط زیادی داری اما تا جایی که به ما ربط نداره ما هم فقط در دل افسوس می خوریم اما این غلط رو باید یا اصلاح کنید، یا اصلاحتون کنند... من واقعا در عجبم شما بدون ماسک چطور اونجا هستین و کسی جلوی شما رو نگرفته و بیرون نکرده و مصاحبه میکنن باهات؟ حفظ پروتکل؟ و دبیر جشنواره فجر موظف و مکلف به جواب دهی است...

اصغر نعیمی نیز با انتقاد شدید از عملکرد این سینماگر نوشت: «ای کاش فیلمسازان و هنرمندانی که در این ایام تریبون در اختیار دارند، با ابراز عقاید شاذ و غیرتخصصی و توصیه به انجام رفتارهای خطرناک، جامعه را دچار تردید و در نهایت مخاطره نکنند.

بابک برزویه عکاس معروف سینما نیز بار دیگر در صفحه شخصی اش به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برج میلاد تأکید کرد و با انتشار یک عکس از دست اندرکاران فیلم روشن که چسبیده به هم و برخی بدون ماسک در آن حضور داشتند نوشت: «رعایت میکنن دیگه!؛ این بیماری زنجیره ای اهل فرهنگ است!»

اما همزمان با رسیدن به روز میانی برگزاری جشنواره سی و نهم فیلم فجر موجی از انتقادات نسبت به سطح پایین کیفی آثار حاضر در این رویداد شکل گرفته است. بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه در گفتگوهای شان ضمن ابراز تعجب از ضعف شدید فیلم های حاضر در این جشنواره مرتب از خود سوأل می کنند که اگر این ۱۶ فیلم گلچین یک سال سینمای ایران هستند، پس تکلیف سینما از همین حالا روشن است و قطعا مابقی فیلم ها حتی در صورت از بین رفتن کرونا هم نمی توانند مخاطبان را به سالن های سینما بکشانند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.