پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

حاشیه نگاری از چهارمین روز فجر سی و نهم؛

از گسترش موج انتقادات نسبت به جشنواره فجر تا شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تحریم جشنواره توسط برخی رسانه ها/ سینما در سوگ انصاریان!

چهارمین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: چهارمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه های بسیاری همراه بود؛ خبر درگذشت زنده یاد علی انصاریان موج انتقادات اهالی رسانه و سینما را نسبت به برگزاری فیزیکی جشنواره را افزایش داد؛ بسیاری از اهالی سینما و رسانه جشنواره فجر را محلی برای گسترش بیشتر ویروس کرونا برشمردند و خواهان لغو این رویداد شدند. دست اندرکاران جشنواره نیز بلافاصله پس از انتشار خبر درگذشت این فوتبالیست و بازیگر بخشی از لابی برج میلاد را برای یادبود وی اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مریم رضازاده روزنامه نگار با انتشار یک متن در صفحه شخصی اش نوشت: «باز برید اون جشنواره فجر رو برگزار کنید؛ خجالت نکشید یه وقت! بعد مثلا فرهنگی تون بگه موقع عکس ماسک مون رو برداریم، همو بغل کنن، اون یکی بگه عکس نگیرید بعدا میگن پروتکل رعایت نکردن، فرداشم بابت این اتفاق عذرخواهی کنید. باز برنامه بسازید بعد توی برنامه مثلا فرهنگیاتون نشستن توی حلق هم یکیشون زنگ زده به مادرش و مادرش هم برای علی انصاریان دعا می کنه و اون یکی هم اشک بریزه...»

بابک برزویه عکاس مطرح سینما نیز با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزهای بحرانی کرونا نوشت: «میناوند که رفت این هم وضعیت انصاریان. باز فرش قرمز پهن کنید و بدون ماسک وایسین عکس بگیرین تا مردم هم فکر کنن کرونا یه شوخیه! ‌ ادعای فرهنگ سازی تون هم گوش دنیا رو کر کنه»

جبار آذین منتقد و مدرس سینما نیز ضمن گفتگو با یکی از رسانه ها برای چندمین بار خواستار تعطیلی و لغو جشنواره فیلم فجر شد و خطاب به مدیران سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «جشنواره فیلم فجر را متوقف کنید!»

خبر درگذشت انصاریان هنگام پخش فیلم «مصلحت» منتشر شد و این اتفاق باعث شد تا افراد حاضر در سینما تنها زمانی که نمایش فیلم به پایان رسید و از سالن خارج شدند از این اتفاق تلخ با خبر شوند. ناراحتی و گریه برخی از حاضران در برج میلاد هم مزید بر علت شد تا فضا بسیار اندوهگین شود.

لحظاتی بعد و در شرایطی که قرار بود نشست خبری مربوط به این فیلم برگزار شود، ابتدا مجری نشست از حاضران خواست به احترام روح علی انصاریان یک دقیقه سکوت کرده و در ادامه در میان اشک و اندوه حاضران، کلیپی از علی انصاریان که به مناسبت جشنواره از وی ضبط شده بود  پخش شد.

یکی از نکاتی که به شدت مورد انتقاد برخی افراد قرار گرفت اعلام مجری برای یک دقیقه سکوت به احترام انصاریان بود!‌ بسیاری از افراد حاضر در برج میلاد این حرکت را مشمئزکننده برشمردند و تأکید کردند باید با فاتحه و صلوات یاد یک فرد مسلمان را زنده نگاه داشت.

مسئولان برگزارکننده جشنواره سی و نهم فیلم فجر برای ادای احترام به علی انصاریان قاب عکسی از او را در لابی سینمای برج میلاد قرار دادند و جلوی آن چند شاخه گل قرار دادند و شمع روشن کردند.

اما علاوه بر اتفاقات فوق در این روز زمزمه هایی از خبر تحریم جشنواره توسط برخی رسانه های رسمی نیز به گوش رسید! پیش از این برخی رسانه ها مانند خبرگزاری صبا در این باره اعلام رسمی کرده بودند اما شنیده شد که برخی دیگر از رسانه ها از جمله یکی از خبرگزاری های دولتی نیز جشنواره فجر را به دلایلی نامعلوم تحریم کرده و دیگر اجازه حضور خبرنگارانش در جشنواره و پوشش اخبار این رویداد را نمی دهد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.