پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

نگاهی به فیلم های جشنواره تا پایان روز سوم؛

گیتی: در ۳ روز ابتدایی جشنواره حتی یک فیلم استاندارد و کامل ندیدیم/ این فیلم ها همگی نشانه مرگ سینمای ایران هستند!

حسین گیتی

سینماپرس: حسین گیتی منتقد پیشکسوت سینما با انتقاد شدید از ضعف شدید کیفی آثار حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: در ۳ روز ابتدایی جشنواره حتی یک فیلم استاندارد و کامل ندیدیم؛ اگر این فیلم ها بهترین و گلچین شده های سینما هستند بدا به حال این سینما!‌ واقعا باید فاتحه سینما را بخوانیم چرا که با این آثار به شدت نازل و ضعیف هیچ امیدی به بهبود وضعیت سینماها نیست و مردم قطعا از این فیلم های سطح پایین در زمان اکران عمومی استقبال نخواهند کرد.

این منتقد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای اوضاع اسفبار سینمای ایران بسیار غمگینم! واقعا نمی دانم مسئولان سینمای ایران چه تدبیری برای آینده می خواهند داشته باشند؟ ما زمانی که شنیدیم نزدیک به ۱۳۰ فیلم فرم حضور در جشنواره را پر کرده اند بسیار خوشحال شدیم اما حالا که می بینیم گلچین ۱۶ فیلم برتر سینمای ایران این فجایع غیر استاندارد هستند حالم بد شده و معتقدم با این شرایط به زودی باید شاهد مرگ کامل سینمای ایران باشیم.

گیتی ادامه داد: انبوهی از فیلم های ضد انسانی و ضد تماشاگر و ضد اعصاب را در جشنواره شاهد بودیم. واقعا فیلمی مثل «ستاره بازی» با آن کیفیت به شدت نازل چرا باید در مهمترین رویداد سینمایی کشور حضور داشته باشد؟ چرا فیلم ها اینقدر شعاری هستند! این فیلم آنقدر اعصاب خراب کن بود که من اگر کارگردانش را می دیدم با او درگیری فیزیکی پیدا می کردم!

وی خاطرنشان کرد: «ابلق» فیلم خانم نرگس آبیار هم علیرغم همه تبلیغاتی که برایش شد اثری بسیار ضعیف بود. ایشان مناسبات اجتماعی را بسیار مورد نکوهش خود قرار داد و جامعه را فاسد و لاابالی نشان داد؛ آیا به زعم خانم کارگردان همه افراد جامعه چنین افراد فاسد و بی هویتی هستند؟

این منتقد پیشکسوت سینما متذکر شد: «رمانتیسم عماد و طوبا» یکی دیگر از فیلم های فاجعه آمیز فجر سی و نهم بود؛ این فیلم چه بود؟ چه نشانی از سینما داشت؟ اصلا تکلیف فیلمنامه آن روشن نشد که از منظر اول شخص مفرد روایت می شود یا دانای کل!؛ «بی همه چیز» هم که واقعا بی همه چیز بود! ‌ این ها چه فیلم هایی هستند که در جشنواره فجر انقلاب که نمادی از پیروزی انقلاب اسلامی است حضور دارند؟

گیتی در خاتمه سخنانش افزود: «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان هم اثری مهوع و بی ارزش بود. فیلمی سرشار از شوخی های اروتیک فیزیکی و کلامی و دشنام و توهین به طبقه محروم کشور!؛ من برای کسانی که اصلا مجوز ساخت به این فیلمنامه های نازل را داده اند و کسانی که این فیلم ها را به جشنواره فجر انقلاب اسلامی راه داده اند متأسفم! این فیلم ها همگی نشانه مرگ سینما هستند و همه سینه سوختگان و دغدغه مندان سینما را در غم و بهت فرو می برند!

نظرات

  • ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۲:۲۴
    0 0
    خدای دمتون گرم کیف کردم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.