شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

انتقاد سینماگران از برگزاری فیزیکی جشنواره فجر در بحران کرونا/۴

ذاکری: وزارت بهداشت مرتب به مردم تذکر می دهد در هیچ تجمع خانوادگی شرکت نکنند حال چرا جشنواره فجر فیزیکی برگزار می شود؟

فریده ذاکری

سینماپرس: فریده ذاکری عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با انتقاد شدید از برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر در بحران کرونا گفت: تعجب بنده این است وزارت بهداشت که مرتب به مردم تذکر می دهد در هیچ تجمع خانوادگی شرکت نکنند چرا جلوی برگزاری پر ازدحام جشنواره فجر را نمی گیرد؟ چرا ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری جشنواره فجر به صورت فیزیکی عملکردی منفعلانه دارد؟ بی تردید برگزاری این جشنواره بازی با جان یکایک شرکت کنندگان و خانواده های شان است و می تواند موجبات گسترده تر شدن ویروس مرگبار کرونا در سطح کشور را فراهم آورد.

این منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اکثریت قریب به اتفاق اهالی سینما، رسانه و خبرنگاران در شوک برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر هستند. همه ما متعجب هستیم که چطور در این روزهای حساس و بحرانی این جشنواره برگزار می شود؟

وی ادامه داد: اگر کرونا تمام شده بیایند و رسماً اعلام کنند و این منع تردد شبانه و منع تردد بین استانی را که باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم شده بردارند و اگر کرونا تمام نشده هرگز نباید اجازه تجمعاتی نظیر جشنواره فیلم فجر داده شود.

ذاکری با تأکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر بسیار مهم است اظهار داشت: من همیشه در این جشنواره شرکت داشته ام و یکی از بهترین اوقات عمرم حضور در این رویداد بوده اما امسال تحت هیچ شرایطی جان خود و خانواده ام را به خطر نمی اندازم تا در جشنواره شرکت کنم.

این منتقد سینما تصریح کرد: آقایان هدف شان از برگزاری این جشنواره آن است که پول های بیت المال را هدر دهند. آن ها می خواهند پول خرج کنند و به مدیران بالادستی شان بیلان ارائه کنند در غیر این صورت هیچ منطق دیگری برای برگزاری این جشنواره در این روزهای بحرانی کرونا وجود ندارد.

وی یادآور شد: از شروع پاندمی کرونا در سراسر جهان شاهد لغو و یا مجازی برگزار شدن جشنواره ها، نمایشگاه ها و... بودیم؛ بسیاری از موزه های مطرح دنیا نیز به صورت مجازی برای علاقمندان تور برگزار می کنند و من نمی دانم با این شرایط دهشتناک برگزاری جشنواره فجر چه دلیلی دارد!

ذاکری در پایان این گفتگو افزود: واقعاً چه قانون و تفکری پشت پرده برگزاری جشنواره فیلم فجر است؟ اهالی سینما به حد کافی در حال زجر هستند این مشکل را به مشکلات دیگر آن ها نباید اضافه کرد. آقایان اجازه ندهید جان هنرمندان بیش از این به خطر بیفتد؛ برگزاری این جشنواره دعوت به مرگ همگانی است ما عزیزان کمی را در این بحران از دست ندادیم و همچنان عزادار آن ها هستیم بیایید با برگزاری جشنواره داغی به داغ های قبلی مان اضافه نکنید!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.