سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

سعید خانی:

«شورای صنفی نمایش» هزینه‌ای برای فیلم‌ها در نظر بگیرد که اگر شرایط کرونایی دوباره قرمز حداقل اصل پول صاحبان آثار برگردد

سعید خانی

سینماپرس: سعید خانی گفت: شورای صنفی هزینه‌ای برای فیلم‌ها در نظر بگیرد تا اگر شرایط کرونایی دوباره قرمز شد، اصل پول صاحبان آثار بازگردد.

به گزارش سینماپرس، سعید خانی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما، درباره ارائه فیلم‌هایی که پخش آن‌ها را در دست دارد به شورای صنفی نمایش جهت اکران، به خبرنگاران جوان، گفت: ما از آبان ماه درخواست اکران «دینامیت» را داده بودیم و آمادگی این کار را داریم؛ اما طبیعتاً باید شرایطی فراهم شود تا منافع صاحب فیلم ها به خاطر نیفتد. اتفاقی که برای فیلم‌های خوبی چون «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» به علت وضعیت کرونا و تعطیل شدن سینماها افتاد.

وی افزود: پیشنهاد دادیم و می‌دهیم که فیلم‌هایی برای اکران داریم، ولی شورای صنفی بیاید و هزینه‌ای برای فیلم‌ها در نظر بگیرد که اگر شرایط کرونایی دوباره قرمز و به هر دلیلی سینماها تعطیل شدند و یا استقبالی از فیلم ها صورت نگرفت، حداقل اصل پول صاحبان آن‌ها را برگردانند؛ چون آثاری مانند «دینامیت» در حالت عادی قابلیت بالایی در فروش دارند.

این پخش کننده اظهار کرد: مدت زیادی است سرمایه صاحبان فیلم خوابیده و اگر به اصل پولمان هم نرسیم، برای ما که در بخش خصوصی کار می‌کنیم دیگر امکان تولید فیلم وجود نخواهد داشت. امید است که پس از مدتی کار نکردن و مقاومت در شرایط سخت، شرایطی به وجود بیاید که تضمینی برای اکران فیلم داشته باشیم.

این تهیه کننده تصریح کرد: باید یک ضمانت اجرایی از سوی شورای صنفی نمایش ارائه شود تا امکان نمایش فیلم‌های ما وجود داشته باشد. در کل ما پای کار هستیم و امیدواریم شورای صنفی نمایش هم کمک کند سینما از این وضعیت خارج شود.

خانی در پایان عنوان کرد: در این وضعیت باید تلاش کرد که چند فیلم قوی اکران شوند؛ فیلم هایی که قدرت جذب مخاطب بالایی داشته باشند. از سویی سینما، شهرداری و صداوسیما باید متحد شوند و مردم را برای رفتن به سینما پس از نزدیک به یکسال تعطیلی تشویق کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.